9029 500 0917
دکور اتاق نوجوان


بازدید : 1751 نفر

 

اتاق خواب نوجوان

بیشتر نوجوان ها به علت سنی که در آن قرار دارند و شرایط حساسی که برای آنها وجود دارد به طرز شدیدی تحت تاثیر عوامل و شرایط اطراف خود هستند. برای این که بهترین برخورد را با این افراد در این سن داشته باشید باید سعی کنید در همه زمینه ها طوری برخورد کنید که با میل آنها مطابقت داشته باشید. اینکه سعی کنید دکوراسیون داخلی اتاق خواب و سرویس خواب نوجوانی که در خانه دارید تمام ویژگی های مهم و هماهنگ با شخصیت او را داشته باشد کار سختی در پیش دارید.

کاربرد اتاق خواب بیش از مکانی برای خوابیدن است
اتاق خواب جایی است که نوجوان شما از دنیای خواسته ها و قوانین حاکم بر خود فرار می کند و به آن پناه می برد.
مکان های اندکی وجود دارد که یک نوجوان می تواند احساسات خود را در آن جا ابراز کند، اما اتاق خواب اولویت آنها است.
موارد مورد علاقه نوجوانان ممکن است بسیار متنوع و یا غیرمعمول باشد، اما با برخی برنامه ریزی های دقیق و منظم، تمام احساسات آنها می تواند به زیبایی تمام شکل بگیرد و به آن ها کمک کند تا از یک دوره حساس از زندگی خود به خوبی عبور کنند.

اتاق نوجوان

بررسی ایده های اتاق نوجوان
هنگامی که ایده های طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان خود را بررسی می کنید، مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که طراحی اتاق آن ها بیانگر عواطف و شخصیتشان است.
امروزه نوجوانان به مد روز تسلط کامل دارند و از تغییرات آخرین طراحی ها به خوبی آگاه هستند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که آن ها میان کودکی و بزرگسالی اسیر شده اند و وضعیت آن ها تا حدودی ناپایدار است.
بیشتر نوجوانان اسباب بازی های مورد علاقه ای دارند که به هیچ عنوان حاضر به ترک آن ها نیستند و تمایل دارند تا برای همیشه آن ها را حفظ کنند، اما در عین حال نیز به دنبال اتاق های رسمی تر و به شکل و شمایل اتاق های بزرگسالان هستند.

 

نوجوانان معمولا رویکرد و نگاهی کاملا متفاوت به زندگی و اتاق خواب خود دارند
آن ها اتاقی را می پسندند که مانند یک آپارتمان کوچک و مجهز به نظر برسد تا بتوانند با خیال راحت و آسوده بیشتر وقت خود را در آن جا سپری کنند.
صرف نظر از اندازه، اتاق خواب نوجوان باید چند منظوره باشد و در حالی که منعکس کننده شخصیت آن ها است، باید برای کارهای مختلفی مانند انجام تکالیف، هم نشینی با دوستان، استراحت و موارد دیگر آماده باشد.

اتاق نوجوان2

اتاق خواب چند منظوره

اتاق خواب یک نوجوان فراتر از یک فضای خوب و آرام برای خوابیدن است.
نوجوانان دوست دارند که مستقل باشند و از آن جا که آن ها در این دوره از زندگی خود، شروع به کاوش می کنند، داشتن اتاقی که بتوانند در آن قرار بگیرند، درس بخوانند، آرامش داشته و یا با دوستان خود سرگرم شوند، تقریبا به اندازه خواب آن ها اهمیت دارد. اتاق نوجوان اتاقی برای ابراز وجود او است.

چند ویژگی برای اتاق خواب نوجوانان
در یک نظرسنجی جهانی از نوجوانان مشخص شد که تقریبا همگی آن ها تمایل دارند تا پوستری از خود به همراه دوستانشان به اتاق خوابشان اضافه کنند.
با کمک و نظر نوجوان خود فضاهای زیر را در اتاق بگنجانید:
• فضایی دنج و آرام برای خوابشان
• فضایی سفارشی برای مطالعه ان ها
• مکانی برای استراحت با دوستان (که از همه مهم تر است برایشان)

اتاق خواب شیک نوجوان

-اگر اتاق خواب نوجوان عزیز شما دارای وسیله هایی باشد که آن را خاص و منحصر بفرد جلوه می دهد کمک بسیار زیادی به هدف اصلی شما که جلب رضایت فرزندتان بود می کند. زیرا این افراد دوست دارند وسایل و اتاق آنها به گونه ای باشد که از نشان دادن آن به دوستان و اطرافیان افتخار کنند پس با وسایل خاص مثل صندلی‌های تابلوها و هر وسیله خواص دیگری سعی کنید این احساس را به آنها بدهید.

-بیشتر نوجوان ها در سنی که هستند علاقه دارند که در اتاق خوابشان پوستر بچسبانند و شخصیت ها و کاراکتر های معروف خود را پیش چشم داشته باشند، پس سعی کنید به دید یک اتفاق طبیعی به این قضیه نگاه کنید تا نوجوان شما از این که بر روی دیوار پوستر های مورد علاقه خود را قرار می دهد احساس خجالت و شرم نداشته باشد.

-وسایل و لوازمی که نوجوان شما به آن علاقه و احتیاج دارد بهتر است در داخل اتاق او جا بگیرد. شاید فکر کنید که با این کار باعث شده شده‌اید که اتاق نوجوان شما خیلی شلوغ به چشم بیاید اما بهتر است این موضوع در درجه اهمیت دوم قرار داده شود، زیرا آن ها بیشتر از اینکه به شلوغی و زیبایی اهمیت دهند برایشان مهم است که به علایق آنها توجه کنید و استقلال آنها را مد نظر داشته باشید و سعی کنید وسایلی که در تملک آنها قرار دارد در اتاق آنها باشد.