9029 500 0917
بهترین روش‌ ‌های‌ نورپردازی سقف با کناف


بازدید : 2244 نفر

 

یکی از موارد تاثیرگذار در زیباسازی سقف منزل، ترکیب نورپردازی سقف با کناف است. طراحی سقف یکی از المان های اصلی در در دکوراسیون داخلی است. برای این منظور روش های مختلفی ابداع شده است که کناف سقف یکی از جدیدترین آنهاست. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش های نورپردازی سقف با کناف بپردازیم. چه قصد نوسازی منزل را داشته باشید و چه بازسازی خانه می توانید از این روش ها برای چشمگیرتر شدن نمای داخلی منزل خود کمک بگیرید.

نورپردازی فضای داخلی جذابیت خاصی به محیط می دهد . نورپردازی سقف با کناف از شیوه های جدید نورپردازی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد . موضوعی که باعث شده که سقف کناف در نورپردازی مورد استفاده قرار گیرد ، قابلیت اجرای طرح های مختلفی در آن است. سقف اتاق ها می توانند در ایجاد ظاهری لوکس و زیبا برای منزل شما بسیار موثر باشند . زمانیکه شما سقف منزل خود را نورپردازی می کنید در حقیقت به دکوراسیون و زیبایی آن کمک کرده اید. برای اجرا و نصب کناف منزل خود ، کافیست که با شرکت خانه برتر تماس گرفته تا با راهنمایی و مشاوره به شما، انتخاب مناسبی برای کناف منزل خود داشته باشید.

نورپردازی سقف

نورپردازی سقف

بسیاری از افراد در نورپردازی خانه و یا سالن ها به سقف توجه ای نمی کنند در صورتی که سقف سالن و اتاق ها یکی از مکان هایی است که می تواند در ایجاد ظاهری لوکس و زیبا بسیار موثر عمل کند. در واقع شما با نورپردازی سقف به ایجاد یک دکوراسیون زیبا نیز کمک می نمایید. سقف ها نهایتا دارای گچ بری و در برخی موارد خاص نقاشی هستند اما با یک نورپردازی زیبا می توانید زیبایی خاصی ایجاد نمایید تا در هنگام ورود افراد چشم ها را متوجه خود نماید.

رنگ نور مناسب در نورپردازی سقف با کناف

یکی از مواردی که در تکنیک نورپردازی سقف با کناف بایستی به آن توجه کنید، شدت نور و همچنین رنگ نور مناسب است. استفاده غیر حرفه‌ای از این دو مورد نه تنها به زیبایی سقف کمک نمی‌کند، بلکه نمایی ناخوشایند و زننده را ایجاد می کند.

شدت نور کم  تاثیر منفی در دکوراسیون دارد زیرا باعث می شود تا فضای سالن کوچک تر به نظر برسد و همچنین چشم ها را خسته می‌کند.

در مورد رنگ نور نیز بهتر است از ترکیب نور زرد با سفید استفاده کنید. نور زرد به تنهایی باعث تیره نشان دادن دیوار ها و کوچک تر شدن فضای سالن می شود. نور سفید سالن را بزرگتر نشان می دهد اما  فضایی سرد، کسل کننده و یکنواخت را ایجاد می کند.

از لامپ های رنگی می توان در باکس مخفی کناف برای روشنایی اندک سالن در هنگام شب استفاده کنید.

 

تاثیر ارتفاع در نورپردازی سقف با کناف

نکته مهم دیگر در نورپردازی سقف توجه به ارتفاع سقف است. باید توجه کنید که کناف نیز نوعی سقف کاذب است و خود دارای ارتفاع می باشد. بنابراین نصب آن از ارتفاع سقف منزل شما کم می کند. پس اگر سقف سالن منزل شما کوتاه است، کاربرد کناف گزینه مناسبی نیست. برای سقف های کوتاه بهتر است از تکنیک نورپردازی با استفاده از چراغ های ال ای دی استفاده شود تا ارتفاع آن بلندتر به نظر آید.

نورپردازی

نتیجه گیری

طراحی اصولی و علمی دکوراسیون و نورپردازی داخلی به خصوص نورپردازی سقف، اصلی ترین بخش در علم طراحی داخلی محسوب می شود. با استفاده از علم طراحی داخلی و روانشناسی رنگ ها، می توان نورپردازی سقف را بسیار زیبا و فوق العاده انجام داد. نورپردازی سقف با کناف به شیوه صحیح، زیبایی بی نظیری به دکوراسیون داخلی می بخشد. مثلا استفاده نکردن از شیلنگ نور مخفی در سقف، فضای خانه را بسیار کسل کننده کرده و سایه ایجاد شده توسط لبه نور مخفی کناف، جلوه سقف را خراب کرده و روی کل فضای داخلی تاثیر منفی می گذارد.

دقت کنید که برای هر فضا و دکوراسیونی، نورپردازی متفاوت و مخصوصی لازم می باشد و نورپردازی باید متناسب با نوع دکوراسیون داخلی باشد. همچنین طرح کنافی که برای سقف انتخاب می کنیم نیز در نوع نورپردازی تاثیر می گذارد، زیرا هر طرح کنافی نورپردازی مخصوص خود را دارد. توجه داشته باشید که نورپردازی فضاهای مختلف خانه با هم تفاوت دارند و نباید از یک طرح کناف و نورپردازی برای تمامی آن ها استفاده نمایید.

کناف سقف