9029 500 0917
اصول چیدمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون داخلی منزل


بازدید : 2082 نفر

 

دکور پذرایی خانه

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی یکی از ارکان مهم خانه است و به این علت که اغلب محل دیدارها و گفتگوهای اعضای خانواده یا فامیل است بسیار مهم تلقی می شود، از این رو دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این بخش از خانه اولین محل بعد از راهروی  ورودی خانه است که به چشم می خورد وتمامی دورهمی ها در این فضا برگزار می شود. پس باید در نوع چیدمان، رنگ آمیزی، انتخاب وسایل و لوازم مصرفی و.. در آن بسیار دقت کرد.

بر این اساس می توان گفت که قدم اول در دستیابی به دکوراسیون داخلی پذیرایی که هم بتواند دارای زیبایی و هم دکوراسیونی شیک و خاص باشد مطالعه و دقت و توجه در چیدمان های به روز این بخش از خانه است. چیدمانی که بر اساس سلیقه و اصول زیبایی شناسی چیده شده باشد حتما مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

دکور پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک

یکی از پر طرفدارترین انواع سبک های طراحی، سبک مدرن می باشد. به نظر شما به کارگیری چه فاکتورهایی در طراحی دکوراسیون مدرن سالن پذیرایی حائز اهمیت می باشد؟ انتخاب المان هایی مانند مبلمان، پرده و المان های تزئینی می تواند در اجرای اتاق پذیرایی مدرن به شما کمک کند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توان به انتخاب رنگ اتاق پذیرایی اشاره کرد. در طراحی سبک مدرن استفاده از رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارد. در کنار انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می تواند کارگشا باشد. در کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها می تواند فضایی مدرن برای شما به ارمغان آورد.

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی فضای بزرگ نسبت به فضای کوچک آسان تر بوده و امکان استفاده از انواع ایده پردازی ها در آن وجود دارد. آن چه که در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ باید به یاد داشته باشید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد. انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما کمک کند.

برای مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر تطبیق پذیر باشد. در طراحی اتاق پذیرایی بزگ می توانید از انواع مبلمان استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشی به فضای سالن پذیرایی از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. به این منظور می توانید از فرش یا کوسن های الگودار استفاده نمایید.

استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می شود، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد. از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ مورد استفاده قرار داد، تقسیم بندی فضای اتاق می باشد. ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال برای انجام این کار می توان از شلف و پارتیشن استفاده کرد. استفاده از یک فرش نیز می تواند به تقسیم بندی فضای اتاق کمک کند.

دکوراسیون خانه بزرگ


دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

آن چه که در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک حائز اهمیت می باشد، انتخاب هوشمندانه وسایل و ایجاد فضایی ساماندهی شده و به دور از هرج و مرج می باشد. انتخاب رنگ هایی که به بزرگ تر نشان دان فضای اتاق پذیرایی کمک کند، از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید. چرا که استفاده از رنگ های روشن به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق کمک خواهد کرد. استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب مناسبی باشد. در هنگام انتخاب مبلمان نیز بهتر است از نمونه های ساده که ابعاد بزرگی ندارند، استفاده نمایید.
همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، عدم ایجاد هرج و مرج از نکات مهمی است که باید در طراحی اتاق پذیرایی کوچک به آن توجه داشته باشید. به این منظور می توانید از سبدهای حصیری استفاده کنید. استفاده از این المان نه تنها جنبه تزئینی داشته بلکه می تواند به عنوان المانی کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این امکان وجود دارد که از این سبدها برای قرار دادن وسایل اضافه استفاده نمایید.

از دیگر راهکارهایی که می توانید در طراحی این قسمت مورد استفاده قرار دهید، انتخاب وسایل چند منظوره می باشد. برای مثال استفاده از میزهای عثمانی می تواند به عنوان میز و به عنوان صندلی نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. رعایت این نکات می تواند در طراحی فضایی زیبا به شما کمک کند.

دکور پذیرایی کوچک