9029 500 0917
راهنمای خرید و معرفی اپن ام دی اف


بازدید : 1613 نفر

 

 

اپن آشپزخانه

طراحی، رنگ،جنس و مدل اپن ام دی اف باید مورد پسند کدبانوی خانه قرار گیرد. اصولا دکوراسیون آشپزخانه تا حدود زیادی سلیقه ای است اما با ترفندهایی هوشمندانه می توان این فضا را کاربردی کرد. زیبایی در کنار عملکرد مناسب کابینت آشپزخانه، دو اصل مهم در طراحی هستند. شکل ظاهری چیدمان آشپزخانه های اپن، روی دکوراسیون پذیرایی هم تاثیر دارد. پس در عین کاربردی بودن کابینت ها، باید روی طراحی و ظرافت مدل اپن ام دی اف هم دقت داشت. طراحی کابینت هایی که قابلیت استفاده را ندارند، تنها پول تان را هدر می دهد. کابینت های دیواری و زمینی، میز جزیره و اپن آشپزخانه همگی می توانند شکیل و کاربردی طراحی شوند. بدون در نظر گرفتن یکی از این دو عنصر، دکوراسیون آشپزخانه دچار مشکل می شود.

اپن اشپزخانه شیک

اپن ام دی اف

از وقتی دیوارها برداشته شده و آشپزخانه ها اپن شده اند، دکوراسیون آشپزخانه هم رنگ و بوی دیگری گرفته است. مدل کابینت آشپزخانه کوچک با طرح کابینت آشپزخانه مدل جدید تفاوت دارد. مدل اپن ام دی اف هماهنگ با طراحی کابینت ها انتخاب می شود بنابراین وقتی فضا محدود است طراحی اپن هم حساس تر می شود. این دقت در انتخاب رنگ و همچنین جنس کابینت هم لحاظ می شود. در آشپزخانه های لوکس، مدل اپن ام دی اف از رنگ متضاد یا یکسان با درب کابینت ها انتخاب می شود. این ویژگی بستگی به کاربری کانتر آشپزخانه دارد. در ادامه برخی از جدیدترین طرح های اپن آشپزخانه را معرفی می کنیم.

 

اپن ام دی اف، ویترین آشپزخانه شما

با توجه به اینکه وقتی به آشپزخانه نگاه می کنیم، قبل از هر چیزی اپن آن به چشم می خورد، بنابراین زیبایی آشپزخانه به زیبایی و مدل اپن آن بستگی دارد.

این اپن می تواند تزیینات کلاسیک داشته باشد و یا ساده و مدرن خودنمایی کند. به هر حال با هر سبکی که کابینت های شما طراحی شده اند، اپن نیز طراحی و ساخته می شود. اما به مراتب زیباتر و چشم گیرتر!

استفاده از شیشه در میان ورق های زیبای ام دی اف، ظرافت و زیبایی کار را دو چندان می کند. این بدان معناست که می توانید یک اپن ام دی اف با قسمت های شیشه ای و زیبا داشته باشید.

ارتفاع اپن ام دی اف
به طور معمول، ارتفاع اپن ام دی اف از ارتفاع کابینت های زمینی تجاوز نمی کند و به طور استاندارد 91.5 سانتی متر ارتفاع برای آن در نظر گرفته اند. این در حالی است که بسته به طرح و شکل کابینت بندی آشپزخانه شما، این اپن ممکن است در قسمت هایی کمی بلند یا کمی کوتاه شود.

اپن جدید

عرض اپن ام دی اف
عرض اپن نیز اغلب با عرض سایر کابینت ها برابری می کند. این عرض می تواند از 45 تا 60 سانتی متر باشد. البته ممکن است با توجه به طراحی، اپن ام دی اف آشپزخانه شما پهن تر از این مقدار بوده و حتی سینک و اجاق گاز را نیز در بر بگیرد.

مشخص کردن مرز میان آشپزخانه و پذیرایی

برای اینکه فضای آشپزخانه خود را از سایر قسمت های خانه جدا کنید، نیاز به یک المان دارید. این المان می تواند ستون های گچی، آرک روی سقف و یا کانتر روی زمین باشد.

اما بهترین گزینه همان اپن است که با توجه به کوچک تر شدن خانه ها، با عرضی مساوی و یا کمتر از کانتر، نقش پیشخوان را انجام می دهد. این اپن می تواند از بغل ها به شکل ستون هایی بالا رفته و در سقف نیز به شکل خاصی ادامه داشته باشد.

اپن خاص برای اشپزخانه

استفاده بهینه از فضا برای جاگذاری لوازم آشپزخانه

در بیشتر مواقع اپن ام دی اف، ادامه دهنده کابینت ها می باشد. به طوری که شما می توانید به راحتی ظروف و لوازم آشپزخانه را داخل این اپن جای دهید.

اپن ام دی اف در نقش میز نهارخوری

همچنین می توانید با یک طراحی اصولی، قسمتی از این پیشخوان را به میز غذاخوری اختصاص داده و در دو طرفش، صندلی بچینید. در این صورت دیگر نیازی به میز نهارخوری نداشته و در واقع صرفه جویی خوبی در این زمینه خواهید داشت.

 

اپن مدرن برای خانه