9029 500 0917
چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ


بازدید : 1564 نفر

 

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ 

طراحی ایده آل برای دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ مستلزم رعایت نکات زیادی برای رسیدن به نتیجه ای مناسب با پذیرایی بزرگ شماست در ابتدا باید بدانید که اتاق پذیرایی با مساحت زیاد همانقدر که می تواند مجلل و با شکوه به نظر آید در صورت طراحی نا مناسب می تواند شما و میهمانانتان را کلافه نماید.

-در اولین گام برای داشتن یک طراحی موفق باید نیازهای خود از اتاق پذیرایی را بدانید آیا قصد دارید از میز غذاخوری نیز در اتاق پذیرایی استفاده کنید یا خیر و یا اینکه معمولا چه تعداد میهمان نیاز به پذیرایی و گذراندن لحظاتشان در اتاق پذیرایی به طور هم زمان دارند. تعداد مبلمان و مسیر رفت و آمد ورودی ها و خروجی ها و تعداد پنجره ها نیز مواردیست که باید قبل از شروع با طراحی به آنها توجه کنید.

دکوراسیون خانه بزرگ

-در گام بعد طرحی از آنچه که قرار است در اتاق پذیرایی بزرگ شما اجرا شود را در ذهن تجسم کنید (ترسیم طرح بر روی کاغذ و یا با استفاده از نرم افزارها ایده بسیار بهتریست) اما قدم بعد انتخاب رنگ اصلی طراحی  است در این انتخاب به نقش مبل ها و پرده و نیز فرش مورد استفاده در اتاق پذیرایی همانند انتخاب رنگ دیوارها و کف پوش اهمیت دهید.

-در گام بعد باید به اجرای طراحی در نظر گرفته پرداخت در این مرحله باید با ظرافت چیدمان لوازم را انجام داد و همواره به کانال های ارتباطی و در دسترس بودن تمام مناطق اتاق پذیرایی توجه کرد بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ با تقسیم مناطق اتاق پذیرایی و تعیین مکان های مجزا اما مرتبط به یکدیگر از بزرگی اتاق پذیرایی نهایت استفاده را برد، باید چیدمان مبل ها به گونه ای صورت گیرد که دقیقا مشخص شود مکان همنشینی ها کجاست و نیز فاصله مبلمان از هم باید به گونه ای باشد که ارتباط میان آنها قطع نشود.

-از دیگر موارد حائز اهمیت تعیین مکانی مناسب برای میز غذاخوری است که بهتر است در مکانی قرار داده شود که از مسیرهای رفت آمد دور باشد. در ادامه چند طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ با طراحی مدرن که می تواند الگوی مناسبی برای طراحی اتاق پذیرایی بزرگ شما باشد را با هم مشاهده می نماییم.

 

طراحی  فضای پذیرایی در دکوراسیون خانه بزرگ

این باور اشتباه در رابطه با دکوراسیون خانه بزرگ مدرن وجود دارد. که فضای پذیرایی با متراژ بالا را می توان به راحتی دکوراسیون کرد. اما همان قدر که یک دکوراسیون و چیدمان مدرن می تواند فضای پذیرایی شما را خیره کننده سازد. چیدمان نا مناسب و دارای عدم هماهنگی می تواند برای میهمان شما فضای خسته کننده و کلافه کننده ای را به وجود بیاورد.


برای دکوراسیون خانه بزرگ مدرن و چیدمان فضای پذیرایی باید ابتدا کاربری فضا را به طور دقیق مشخص کنید. ایا علاوه بر اتاق پذیرایی از مهمان به عنوان فضای نشیمن خانوادگی نیز است ان استفاده می کنید یا خیر؟ ایا فضای ناهار خوری شما در اتاق پذیرایی قرار دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل که مشخص کننده کاربری کامل اتاق پذیرایی شما است. زیرا در صورت عدم طراحی درست برای قرار گیری هر کدام از این فضا ها در اتاق پذیرایی می تواند موجب ایجاد اشفتگی در اتاق پذیرایی شود.

دکوراسیون مدرن خانه بزرگ


در دکوراسیون خانه بزرگ مدرن انتخاب رنگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. رنگ دیوار های اصلی، مبلمان، پرده ها و … می تواند در زیبایی و یا عدم تناسب دکوراسیون خانه کاملا تاثیر گذار باشد. استفاده از رنگ های خاکستری، سفید و به طور کلی استفاده از رنگ های خنثی به عنوان رنگ های اصلی در این نوع از دکوراسیون به کار برده می شود. تعریف واضح و روشن مسیر های حرکتی و دسترسی های داخلی از دیگر ویژگی های دکوراسیون خانه بزرگ مدرن است.

استفاده از ایده های کاربردی در دکوراسیون خانه بزرگ

-استفاده از سطوح براق کابینت ها و کفپوش ها در فضای اشپزخانه یکی دیگر از ایده های بسیار جذاب در دکوراسیون خانه بزرگ مدرن است. در اشپزخانه های این خانه ها معمولا از سنگ های گرانیتی، استیل و طرح های کرومیومی بر روی سطوح و اپن ها استفاده می شود.

-استفاده از مبلمان ساده با طراحی های خاص روی پارچه و یا بدنه انها می تواند یکی از عناصر جذاب در دکوراسیون خانه بزرگ مدرن شما باشد. همچنین وجود وسایل تزئینی خاص و منحصر به فرد در فضای خانه می تواند فضا را کاملا مدرن و خاص جلوه دهد.
-استفاده از رنگ های تیره و روشن در فضا ها می تواند جلوه ویژه و مدرنی به فضای طراحی شده ببخشد.

-استفاده از ترکیبات نا هماهنگ مانند استفاده از میز چوبی کرم رنگ در کنار صندلی های مخمل مشکی برای فضای ناهار خوری، می تواند زیبایی بصری متفاوتی را در فضای خانه مدرن شما ایجاد کند.

-استفاده از وسایلی با بافت طبیعی می تواند فضای خانه مدرن شما را در کنار سادگی بسیار زیبا تر سازد. به طور مثال استفاده از لوستر هایی با بافت طبیعی چوب می تواند فضای اشپزخانه شما را دلنشین تر کند.

-از دیگر ایده های دکوراسیون خانه بزرگ مدرن می توان به استفاده از گل و گیاهان طبیعی در فضای داخلی خانه اشاره داشت.

دکوراسیون پذیرایی خانه بزرگ