9029 500 0917
چیدمان خانه ی مدرن و زیبا


بازدید : 1413 نفر

 

سبک مدرن در چیدمان خانه

مدرن، یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در میانه قرن بیستم رواج یافت. این سبک دارای زیبایی بدون پیچیدگی بوده و باعث تعریف طراحی از دریچه جدیدی شده است. سبک مدرن بر فرم‌های مرتب، الگوهای معاصر و یک جریان یکدست بین فضاهای داخلی و خارجی استوار است که باعث ایجاد آرامش و راحتی و شیک بودن می‌شود. 


یکی از ویژگی‌های مهم در سبک دکوراسیون مدرن، پنجره‌های بزرگ هستند.

 

پنجره بزرگ

در این سبک اصطلاحا گفته می‌شود که خانه‌های مدرن، فضاهای داخلی را بیرون برده و برعکس آن فضاهای خارجی را به داخل منزل می‌آورند. این عبارت عجیب به دلیل اسفاده از در و پنجره‌های بزرگ در خانه‌های به سبک مدرن است که باعث می‌شود به راحتی از داخل خانه بیرون را مشاهده کرده و نور کافی نیز به داخل منزل برسد. شما می‌توانید بدون اینکه خرابی زیادی داشته باشید، بیرون را با زیبایی تمام به درون منزل خود بیاورید. پنجره‌ها را بدون پرده بگذارید یا نورگیر سقفی قرار دهید. می‌توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کرده و یا وسایل دیگری را به شکل طبیعی در اتاق خود قرار دهید که با نور طبیعی کاملا منطبق شوند. رنگ‌های خنثی و گاهی تیره نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن هستند. رنگ‌های تیره باعث ایجاد سبکی ویژه و خاص شده و از فاکتورهای مهم ایجاد دکوراسیون مدرن هستد. وسایل دکوراسیون اتاق در سبک مدرن نیز معمولا به میز٬ کاناپه و وسایل معدود دیگری محدود می‌شوند.

سقف خانه مدرن

بلندتر نشان دادن سقف خانه

ایجاد خطوط قوی در راستای عمودی و پرهیز از چیدمان در راستای افقی می تواند در بلندتر نشان دادن سقف کمک کند. استفاده از آینه های بزرگ در افزودن بعد وتناسبات به محیط گزینه ی بسیار مناسبی هستند . هم چنین انتخاب مبلمان کوتاه تر می تواند در بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا نقش مهمی بازی می کند.

 

کنتراست رنگ ها در دکوراسیون خانه

هنگام استفاده از رنگ های غلیظ در فضا، با به کارگیری رنگ سفید فضا را متعادل کنید و از شدت آن بکاهید . اگر در انتخاب رنگ اصلی دچار مشکل شده اید ، ما به شما رنگ سبز را که در طبیعت و محیط پیرامون به طور دائم شاهدش هستیم پیشنهاد می کنیم.

کنتراست رنگ در خانه

استفاده درست از آینه در طراحی خانه

در انتخاب ابعاد آینه برای  خانه های ساده و شیک دقت کنید . آینه نباید آن قدر کوچک و ظریف باشد که در فضا به چشم نیاید و نه آن قدر بزرگ و یک تکه باشد که فضای تجاری را تداعی کند ، بنابراین بهتر است از آینه های بخش بندی شده استفاده کنید.

 

استفاده از پارچه های مخمل در دکوراسیون خانه

یکی از بهترین ترفندهای دکوراسیون خانه های مدرن استفاده از مخمل است . به کارگیری یک کاناپه ی مخمل با رنگ آبی برای فضای پذیرایی ، گزینه ی مناسبی است اما اگر به دنبال ریسک نیستید می توانید از رنگ طوسی ملایم استفاده کنید .

دکور خانه مدرن


انتخاب رنگ مناسب برای سقف خانه

آشپزخانه هایی که کابینت هایشان تا سقف ادامه پیدا می کند ، در صورتی می توانند رنگ تیره داشته باشندکه رنگ سقف ، رنگی سرد ، با زمینه ای از رنگ دیوارها باشد . این گونه حتی با وجود پنجره های کم ، فضا روشن تر به نظر می رسد.


انتخاب صحیح کاشی آشپزخانه

انتخاب کاشی های گیرا به آشپزخانه شخصیت داده و آن را از یکنواختی دور می کند . بنابراین تا آن جا که بودجه تان اجازه می دهد از این طرح ها بهره مند شوید.