9029 500 0917
د کوراسیون رنگ گرم منزل


بازدید : 1372 نفر

 

رنگ های گرم در دکوراسیون منزل

اگر دوست دارید برای فصل زمستان تغییر دکواسیون بدهید طوری که باعث گرمابخشی به فضا شود بهترین کار این است که رنگ های گرم را وارد دکوراسیون منزل تان کنید. رنگ های گرم عبارتند از:قهوه ای، نارنجی، قرمز، خردلی و ... که به طور معجزه آسا اثر گرمابخشی به منزل را دارند پس برای دکوراسیون زمستانی بهترین گزینه هستند.

دلیل گرمابخش بودن این رنگ ها این است که فشار خون و دمای بدن را بالا میبرد به همین دلیل احساس گرما خواهید کرد مخصوص اگر پررنگ باشند.

 

رنگ قرمز

این رنگ گرمترین رنگ در میان رنگهای گرم بوده و می توان گفت نماد رنگهای گرم می باشد. این رنگ نمادی از حرارت، دمای بالا، عصبانیت و تحرک است و جالب است بدانید که ضربان قلب انسان با دیدن این رنگ افزایش یافته و میزان تحریک پذیری انسان افزایش می یابد. تاثیرات رنگ قرمز به قدری زیاد است که معمولا از رنگ قرمز خالص استفاده نمی شود و از رنگ های مکمل یا رنگ های سرد در کنار آن استفاده شده تا بتوان تعادل و ریتم محیط را حفظ کرد. قرمزهای مجاز برای استفاده در دکوراسیون داخلی، سایه های تیره و روشن این رنگ می باشند که سایه های تیره مانند زرشکی، حنایی، شرابی و … باعث لوکس شدن محیط و سایه های روشن مانند سرخابی، صورتی و … باعث ایجاد حس شادابی و سبکی می شوند.

دکوراسیون رنگ قرمز

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی بعد از قرمز، گرم ترین رنگ موجود در طبقه بندی رنگ های گرم می باشد، همچنین این رنگ نمادی از شعله های آتش، مواد گداخته و حرارت است. از تاثیرات این رنگ برروی انسان می توان، افزایش اشتها و شادی را نام برد. از انواع رنگ های نارنجی که می توان از آنها در زمینه دکوراسیون داخلی استفاده کرد می توان، نارنجی کرم، گوجه ای و نارنجی تیره را نام برد. رنگ نارنجی یکی از رنگ هایی است که می توان با آن فضاهای بی روح و کسل کننده را به فضایی پرنشاط و پرانرژی تبدیل کرد.

دکوراسیون رنگ نارنجی

رنگ زرد

رنگ زرد نیز یکی از رنگ های پرانرژی و جذاب در طبقه بندی رنگ های گرم می باشد. این رنگ تداعی کننده نور گرم خورشید بوده و می توان گفت که متعادل ترین رنگ در میان رنگ های گرم همین زرد است. رنگ زرد احساساتی همچون شور و حرارت را به دنبال دارد و سایه های روشن این رنگ در میان طراحان و دکوراتورها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از این رنگ های محبوب می توان شیری، کرمی، نخودی و … را نام برد که علاوه بر دکوراسیون داخلی در زمینه مد هم کاربرد زیادی دارند. استفاده از رنگ های زرد در دکوراسیون داخلی خانه باعث ایجاد حس روشنی، تعادل و ثبات می شود و می تواند محیطی گرم و آرام را برای اهالی خانه به ارمغان آورد.

دکوراسیون رنگ زرد

 در قسمت رنگ‌های گرم رنگ‌های هم چون خانواده قهوه‌ای‌ها و سفیدها نیز یافت می‌شوند که شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست. گندمی، بژ، برنز، خردلی، کاکایویی روشن، عسلی روشن، خاکی، قهوه‌ای سوخته، عدسی، استخوانی، هلی، کرم قهوه‌ای و … این رنگ‌ها نیز برای دکوراسیون‌های گرم مورد استفاده قرار گرفته و چیدمان زیبایی به ارمغان می‌آورند.

اکنون که رنگ‌های گرم را شناختیم با تمرکز بر روی دکوراسیون داخلی و لوازم وابسته به کارگیری آنها در خانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

امکاناتی که در اختیار شماست تا بتوانید به وسیله آن‌ها نقاط مختلف خانه را با رنگ‌های گرم بپوشانید از قرار زیر است:

 

دیوارها و سقف در منزل با تم گرم

اولین و راحت‌ترین گزینه برای ایجاد تغییرات مربوط به رنگ دیوارها و البته رنگ سقف منازل است. هزینه پایین و تأثیر بصری بیشتر از دلایلی است که این اجزا را به دم دستی‌ترین بخش‌های هر تغییر دکوراسیونی تبدیل کرده است. برای پایه ریزی رنگ‌های گرم در خانه دیوارها به شما اجازه می‌دهند تا به کمک رنگ‌های گرم مطرح شده در بالای این مطلب، خانه را به شما مطلوب و مورد پسند خود رنگ آمیزی کنید. کاغذ دیواری نیز جز متعلقات جدید دیواری به شمار می‌رود که توانایی تأثیر گذاری همانند رنگ بر روی دیوار را دارا است. با انتخاب یک طرح زیبا می‌توانید رنگ گرم مورد نظر را نیز به دیوار یا دیوارهای خانه خود اضافه کنید. طرح‌هایی که با رنگ گرم برای الصاق کاغذ دیواری به دیوار انتخاب می‌شوند عموماً دارای پیش زمینه‌ای لوکس و خاص بوده و از طرح‌های کلاسیک بهره می‌برند. این ویژگی باعث می‌شود دوست داران زیادی علاقه مند به استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های گرم داشته باشد. باید توجه داشته باشید که همیشه دیوارها نیستند که اثر گذاری محض دارند، سقف‌ها نیز به نوبه خود می‌توانند جلوه‌های بصری مناسبی از خود به نمایش دربیاورند. با انتخاب رنگ و استفاده درست از رنگ هم راستا با دیوار می‌توانید تأثیر گرما را دو چندان کنید. رنگ‌های گرم برای دیوارهای اتاق نشیمن و اتاق کار مناسب‌تر از سایرین هستند و پوشش رنگ‌های گرم در نقاط پر تردد خانه خود را بیشتر نمایان می‌کند.

 

پرده در منزل با تم گرم

رنگ‌های گرم از دیوارها که گذر کنند به دیوار پوش‌ها و پنجره پوش هایی می‌رسند که جدا از کاربریشان کارهایی فراتر نیز از آن‌ها بر می‌آید. پرده‌ها؛ این وسایل دوست داشتنی که در بحرانی‌ترین حالت، جور کمبودهای موجود در خانه را می‌کشند و به نوعی آبرو داری می‌کنند زمانی که وقتش فرا برسد با طرح‌ها و نقش‌های خود دلبری نیز خواهند کرد. پرده‌های مجلل و سلطنتی درباریان که همواره ترکیبی از رنگ‌های گرم و روشن بوده است ( اتاق‌های و سرسراها استثنا به شمار می‌روند ) نمایی از یک خانه با طرز تفکر اشرافی را به بیننده القا می‌کنند. شما نیز با پرده‌های منزل خود می‌توانید سبک زندگی خود را به دیگران نمایش دهید. اگر دیوارهایتان سفید است، اگر خانه‌ای به رنگ روشن دارید از پرده‌هایی با رنگ‌های گرم که به تیرگی متمایل هستند کمک بگیرید. با اینکه پرده‌ها باید متعادل کننده نور ورودی به داخل منزل باشند اما بسیاری از مردم پرده‌ها را به عنوان دیوارهایی متحرک به منظور جلوگیری از نور خورشید نصب می‌کنند. این موضوع بر عهده شماست اما برای یک خانه تعادل رنگی باید حفظ گردد. در رابطه با پرده‌های استفاده شده در منزل، پیشنهاد می‌کنیم که دو مطلب ویژگی‌های پرده اتاق نشیمن و ویژگی‌های پرده اتاق خواب را نیز مطالعه کنید.

 

مبلمان در منزل با تم گرم

مبلمان به رنگ زرد، به وفور در نمایشگاه‌ها و منازل به چشم می‌خورد، رنگی که شاید بتوان گفت به ترند بازار مبلمان شده و زرشکی سلطنتی و سرمه ای مدرن را پشت سر قرار داده است. جذابیت رنگ‌های شاد و گرم در مبلمان به عنوان یکی از اهرم‌های تبلیغاتی مورد استفاده طراحان و تولیدکنندگان قرار گرفته است. ایجاد تمایز و شکست خط یکنواختی با این نوع رنگ‌ها مبلمان راحتی را نیز دوباره بر سر لیست خریدها آورده است.

هر چند مبلمان سلطنتی نیز با رنگ‌های گرم خود چشم‌ها را می‌رباید اما وجود یک مبل زرد یا نارنجی در خانه بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آید. این که رنگ‌های گرم را با مبل و متعلقاتش به خانه وارد کنید کمی هزینه بردار است، اما ارزش این کار را دارد. با مبل‌ها که کنار بیاییم اعضای دیگری از این خانواده نیز وجود دارند که خود نقش موثری در خانه بر عهده دارند. میز ناهارخوری. این دسته از میزها که در دو فصل به کار گرفته می‌شوند می‌توانند تکمیل کننده اثربخشی رنگ‌های گرم در خانه باشند. اگر در آشپزخانه چیده شده و به کار گرفته شوند، با محیط آنجا ست شده و هماهنگ می‌کردند و اگر در فضای خانه چیده شوند ( نشیمن یا محل ناهارخوری ) با مبل‌ها می‌توانند همرنگ یا هم مدل شوند. ناهارخوری‌هایی که با رنگ قهوه‌ای سوخته، نارنجی تیره ( مانند چوب حراج خورده ) و…  در خانه چیده می‌شوند بسیار سریع جای خود را در آن محیط باز می‌کنند.

 

فرش در منزل با تم گرم

فرش‌ها به خودی خود دارای رنگ‌های گرم هستند. هنر و ذوق ایرانی همواره با در نظر گرفتن معیارهای روحی و تعلقات جسمی نیازهای خود را تهیه و تولید کرده است. فرش ایرانی نیز جز همین هنرمندی‌های فکر شده است که جای خود را در دکوراسیون امروزی نیز از دست نداده است. استفاده از رنگ قرمز و انواع آن در زمینه فرش‌های ایرانی یکی از زیباترین جلوه‌های هنری را به نمایش در می‌آورد و جهانیان را نیز متأثر از خلقت ناب خود می‌سازد. استفاده و ترکیب رنگ‌های گرم با سایر رنگ‌ها رد یک‌جا این هنرمندی را به خود اعلا نشان می‌دهد. از بین رنگ‌های گرم برای فرش، رنگ‌های قهوه‌ای، بژ و تعدادی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که استقبال از آن‌ها به مانند گل‌های سرخ نیست. در بین فرش‌های مدرن اما رنگ‌ها با هر هر سلیقه‌ای به چشم می‌خورد و انتخاب و سلیقه شما است که رنگ گرم مورد نظرتان را تعیین می‌کند. توجه کنید تصور عده‌ای که می‌گویند فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی جایگاهی ندارد و استفاده از آن را در این نوع دکوراسیون و چیدمان مجاز نمی‌دانند، کاملا اشتباه بوده و برخلاف آن به سادگی می‌توان از فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی منازل استفاده کرد.

 

کمد و استند در منزل با تم گرم

رنگ‌های گرم هم چون قهوه‌ای، کرم، شیری و زرد از پر کاربردترین رنگ‌ها برای استندها و کمدها هستند که دلیل این موضوع نیز نزدیکی به رنگ مبلمان و دکوراسیون کلی خانه است. کمدهای اتاق خواب یا کمدهای دیواری معمولاً رنگ‌های روشنی انتخاب می‌شوند که تضاد زیادی برای محیط ایجاد نکنند، اما کمدهای دکوری که در فضای پذیرایی قرار می‌گیرند رنگ‌های گرم تندتری را بر می‌گزینند. استفاده از کمدهای زرد و یا رنگ های گرم خاص مانند فسفری برای اتاق کودک توصیه می‌شود. این رنگ علاوه بر انرژی زیاد شادی آور بوده و در مسیر افزایش هیجانات کودک وی را همراهی می‌کند. در مجموع رنگ این نوع وسایل در اتاق کودک هر چقدر هم خاص باشد توجیه پذیر خواهد بود.

تخت خواب
این وسیله‌های پر کاربرد در اتاق خواب به دو حالت چوبی با رنگ طبیعی و چوبی رنگ شده دسته بندی می‌شوند ( تخت خواب‌های فلزی را فاکتور گرفته‌ایم ) رنگ‌های طبیعی چوب که در حالت عادی به قهوه‌ای گراییده  و جز رنگ‌های گرم به شمار می‌آیند، و اغلب مدل های سرویس خواب مدرن نیز به این رنگ هستند، اما چوب‌های رنگ شده انواع بیشماری دارند. اکثر افراد از تخت خواب‌های آماده و رنگ شده ،رنگ روشن را انتخاب می‌کنند و رنگ‌های سفید، شیری، استخوانی و کرم رنگ غالب هستند که در بسیاری از مدل های سرویس خواب کلاسیک نیز مشاهده می‌شوند. اگر تخت‌ها نیز سلطنتی باشند بازم هم رنگ‌های گرم بیشتر به چشم خواهند آمد. اتاق خواب کودک و نوجوان نیز مواردی هم چون رنگ‌های نارنجی، قرمز و زرد را به خود می‌بیند که دلیل آن سلیقه افراد بوده ولی نکات رنگ شناسی را باید در آنجا لحاظ کرد.


کابینت‌های آشپزخانه در منزل با تم گرم

رنگ‌های گرم برای آشپزخانه یک اولویت نیستند، اما می‌توانند جایگاه مناسبی را از آن خود کنند. محیط آشپزخانه به خودی خود گرم و پر حرارت است اما با درایت و هوشمندی هم می‌توان از رنگ‌های گرم استفاده کرد و هم آنجا را به تعادل کشاند. رنگ‌های گرم روشن مانند شیری یا بژ جدا از این که روشنایی و نور بیشتری را به آشپزخانه می‌بخشند. در همین بین با استفاده از پرده‌های نارنجی یا شرابی نیز می‌توانید تمایز را به محیط بیامیزید. همین گونه که در حال اضافه کردن رنگ‌های گرم به پر حرارت‌ترین نقطه خانه هستید میز ناهارخوری خود را نیز به رنگ قهوه‌ای یا عسلی روشن برگزینید تا تکه‌های پازل شما به خوبی در کنار هم قرار بگیرند. اگر کمی به عقب بازگردید و دوباره این قسمت را مطالعه کنید در خواهید یافت که تمامی رنگ‌هایی که پیشنهاد دادیم از خانواده رنگ‌های گرم بود اما اگر به نتیجه کار بنگرید آیا می‌توانی محیطی گرم ببینید. نتیجه استفاده صحیح از رنگ‌ها این تعادل را به وجود می‌آورد که در عین استفاده از این تعداد رنگ گرم بازهم فضا معتدل و دلنشین باشد.