9029 500 0917
ست کردن حرفه ای رنگ ها در دکورخانه


بازدید : 1275 نفر

 

چگونه از چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنیم؟

طراحان معمولا از چرخه رنگ برای به تصویر کشیدن، نمایش دادن و کنار هم گذاشتن رنگ ها استفاده می کنند. این مدل در عین ساده بودن بسیار مهم محسوب می شود.استفاده از چرخه رنگ به ما این امکان را می‌‌دهد که از برخی از راز و رمزهای مربوط به انتخاب تم رنگی برای طراحی داخلی خانه پرده برداریم. برای استفاده از چرخه رنگ ابتدا باید سه رنگ اصلی را شناخته و با مفاهیمی مانند رنگ های متضاد یا مکمل (یعنی رنگ هایی که در مقابل یکدیگر قرار دارند، رنگ های آنالوگ (یعنی رنگ هایی که در کنار هم قرار گرفته اند) و رنگ های مونوکروم آشنا شوید تا به بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه برسید.

ست کردن حرفه ای رنگ ها در دکورخانه

ست کردن رنگ ها در دکوراسیون خانه

در این تکنیکِ طراحی از بیش از سه رنگ خالص و متضاد در یک فضا استفاده نمی شود. این موضوع انتخاب های شما را محدودتر می کند و به خانه شما در مقایسه با خانه هایی که دارای رنگ های یک نواخت هستند، تنوع و انرژی می بخشد. اگر آماده تغییر هستید، در این مطلب به شما تکنیک ست کردن رنگ ها را آموزش می دهیم.

 

ست کردن حرفه ای رنگ ها در دکورخانه

این تکنیک طراحی در طراحی مد ریشه دارد. در دهه 1960 طراحان بریتانیایی و دیگر طراحان اروپایی دو یا سه رنگ خالص را انتخاب کرده و در کنار هم به کار می بردند. این تکنیک گسترش یافت، اما چند سال پیش دوباره ظهور کرد، ولی نه در صنعت مد. بسیاری از طراحان داخلی امروزی چند رنگ روشن را در کنار هم قرار می دهند تا اتاق ها را از نظر بصری جذاب و دیدنی کنند.

- کنار هم قرار دادن رنگ های اصلی؛ در این نوع طراحی دو یا سه رنگ خالص در یک فضا در کنار هم قرار می گیرند. در این تکنیک همه رنگ ها اولیه و ثانویه در کنار هم قرار می گیرند. با وجود این، امروزه طراحان از ترکیبی از همه این رنگ ها استفاده می کنند.

- نکته: از یک روند خوب استفاده کنید که در آن نتیجه ترکیب رنگ ها مشخص و رنگ های گرم و سرد در آن تعریف شده باشند.

ست کردن حرفه ای رنگ ها در دکوراسیون

- کنار هم قرار دادن رنگ های مکمل؛ اگر از رنگ های متضاد در چرخه رنگ به درستی استفاده شود، تأثیر بسیار خوبی در طراحی داخلی خانه خواهد گذاشت. برای مثال صندلی ای زرد ـ سبز در این اتاق بسیار زیبا در کنار نقاشی قرمز ـ بنفش قرار گرفته اند.

- نکته: رنگ هایی که دارای شدت یکسانی هستند، در کنار هم قرار دهید. اگر رنگ اصلی شما روشن است، رنگ های دیگر را نیز روشن انتخاب کنید. اگر رنگ اصلی شما پاستلی است، رنگ های دیگر را نیز پاستلی بگیرید.


- کنار هم قرار دادن رنگ های مونوکروم؛ در این تکنیک از یک رنگ با درجات مختلفی از سایه، شدت، و ارزش رنگی استفاده می شود. برای این کار می توانید از بافت ها و مواد مختلف استفاده کنید.

- نکته: در طراحی معاصر از موکت هایی با یک رنگ روشن و یک الگوی گرافیکی بسیار استفاده می شود.

ست کردن رنگ ها در دکورخانه شیک


- کنار هم قرار دادن رنگ های مشابه؛ استفاده از رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته اند، یک ترکیب لطیف و نرم ایجاد می کند. این دیوار سبز با کنسول و وسایل بنفش هماهنگی بسیار زیبایی برقرار کرده است.

- نکته: یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب و از دو رنگ دیگر برای عناصر دیگر موجود در فضا استفاده کنید.


- کنار هم قرار دادن رنگ های خنثی. سیاه و سفید عموما به عنوان رنگ های خنثی شناخته می شوند. کنتراست رنگی آن ها تاثیر عمیقی در فضا ایجاد می کند. در این آشپزخانه مدرن، تمیز، و پیچیده از هر دوی این رنگ ها به میزان درستی استفاده شده است.

ست کردن رنگ ها برای دکوراسیون منزل

- نکته: وقتی با پالت سیاه و سفید کار می کنید، سعی کنید اشیای تزئینی را به رنگ خالص انتخاب کنید تا در فضا تنوع ایجاد شود.
استفاده از وسایل تزئینی. اگر ترجیح می دهید دیوارها دارای رنگی خنثی باشند، از این تکنیک در اشیای تزئینی استفاده کنید. استفاده از گل دان ها یا تابلوهای نقاشی با یک رنگ روشن راه ساده ای برای زندگی بخشیدن به یک اتاق بی روح است.