9029 500 0917
استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون


بازدید : 1290 نفر

 

سبک مینیمال چیست ؟

ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است. minimal در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.

پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

Minimalist style in decoration

استفادهاز سبک مینیمال در دکوراسیون منزل

سبک مینیمال سبکی ساده گرا و بیانگر اجتناب از غیر ضروریات به منظور تمرکز بر آن چه که در زندگی برای ما اهمیت دارد و به ما انرژی می بخشد، می باشد.

اجرا کردن سبک مینیمال در طراحی داخلی اصلا کار ساده ای نیست، حتی برعکس اگر به شیوه درست انجام نشود، تصویری بی خاصیت و بی هدف از دکوراسیون خانه نمایش می دهد. همانطور که می دانید سبک مینیمال یا کمینه گرایی تنها بروی سادگی و چیدمانی خالی از پیچیدگی تاکید می کند. اگر بتوان چنین سبکی را به روش درست در طراحی داخلی خانه پیاده کرد، آنوقت فضایی فوق العاده زیبا، شیک و گرم در خانه ایجاد خواهد شد. 

سبک مینیمال در دکوراسیون

ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال


سادگی در دکور مینیمال

خانه‌هایی که بر اساس مینیمالیست طراحی می‌شوند، سه ویژگی سادگی، بی آلایشی و کارآمدی را می‌توان در آنها به وضوح دید. طراحان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از فضای موجود را بسیار مناسب استفاده کنند و به هیچ عنوان آن را هدر ندهد. هر آن چیزی که در طراحی مینیمالیست استفاده می‌شود بر اساس نیازی است که در ساکنان آن خانه وجود دارد. دیوارهای داخلی محدود، اشکال ساده، مکان‌های ذخیره سازی عموماً به صورت مخفی در این نوع از خانه‌ها کاملاً برجسته است.

طراحان مینیمالیسم، برای هر موردی که طراحی می‌کنند باید یک دلیل بسیار خوبی وجود داشته باشد. درب‌ها و پنجره‌هایی که در طراحی‌های مینیمالیست وجود دارد، بسیار ساده طراحی می‌شود. سادگی و کارایی در تمام فضای یک خانه مینیمالیستی وجود دارد.

سبک مینیمال در دکوراسیون منزل

رنگ در دکوراسیون منزل مینیمال

 در خانه‌هایی که به سبک مینیمالیسم طراحی شده‌اند دیوارها، عموماً ساده و در رنگهای روشن دیده می‌شوند. پر استفاده ترین رنگ در این سبک رنگ سفید است؛ زیرا رنگ سفید و رنگهای روشن باعث می‌شود که فضا باز تر به نظر برسد. همچنین رنگ سفید باعث القای حس پاکیزگی به مخاطب‌ها می‌شود.

 رنگ‌ها به شکلی در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک استفاده می‌شود که حس سادگی را القا کنند. بنابراین رنگارنگی در این سبک چندان جایی ندارد.

نور در دکور خانه مینیمال

همان طور که گفتیم خانه‌هایی که به سبک مینیمالیسم طراحی می‌شود، خانه‌هایی است که کارایی بسیار بالایی دارد. یکی از مواردی که به کارآیی یک خانه بسیار کمک می‌کند استفاده از نور طبیعی خورشید است. برای همین مورد است که در خانه‌های مینیمالیستی پنجره‌های بزرگ و یا پنل های خورشیدی بزرگ بسیار استفاده می‌شود. که هم از نور طبیعی خورشید بهترین استفاده ممکن شود و همین طور از گرمایش درجهت تولید برق و یا گرم کردن خانه استفاده شود. محافظت از محیط زیست از دیگر مواردی است که در طراحی مینیمالیستی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

سبک مینیمال در منزل

جزئیات کوچک در دکور خانه مینیمال

زمانی که در یک خانه که به سبک مینیمالیستی طراحی شده است قدم بر می‌دارید. یکی از مواردی که کاملاً در آن قابل مشهود است لوازم تزیینی است که در آن استفاده شده است. قطعاً شما لوازم تزیینی زیاد و یا تجملی را در یک خانه مینیمالیستی مشاهده نخواهید کرد. معمولاً یک گلدان یا یکی یا دو تابلو تنها تزییناتی است که در خانه‌های این سبکی وجود دارد. نوعی خلوت بودن در تمام فضا کاملاً قابل حس است و این خالی بودن فضا حس آرامش و رهایی به شما می‌دهد.