9029 500 0917
طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک


بازدید : 1597 نفر

 

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

 

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی نسبت به زمان های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. دکوراسیون داخلی کلاسیک به سبب اینکه ما را از فضای زندگی ماشینی و صنعتی کمی دورتر می کند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. دکوراسیون داخلی کلاسیک و دکوراسیون مدرن دو سبک پرطرفدار در طراحی داخلی می باشند. 


طراحی داخلی به سبک کلاسیک بر اساس اهداف آرمانی امپراطوری یونان و روم، یعنی « نظم، تقارن و تعادل » بنیانگذاری شد عنصر اصلی در سبک کلاسیک استفاده از نقطه « کانونی » در محدوده ای است که در آن تعادل بصری ایجاد شده است. عظمت و شکوه معماری در دکوراسیون سبک کلاسیک هم دیده می شود ؛ سبکی که در تمام جوانب وزین و با ابهت است حتی در متریال و وسیله هایی که به این سبک چیره می شوند. در یک دکوارسیون کلاسیک شما می توانید از متریال هایی مثل اچ دی اف یا حتی موکت استفاده کنید. متریال های سبک همگی باید طبیعی و باشکوه باشند؛ موادی مثل سنگ های کار شده یا ساده . پارکت هایی از چوب طبیعی، گچ، کاغذ دیواری، رنگ، شیشه های قطور، لوسترهای کریستال، برنز و ورق طلا و عناصری که در دکوارسیون کلاسیک استفاده می شوند حتما باید با کلیت موضوع هماهنگ باشند و باید حسی آشنا را منتقل کنند و به شیوه ای درست در جای خود قرار بگیرند تأكید سبک کلاسیک بر وسایل مدور. خطوط و فضاهای منحنی شکل است. این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید به نوعی می توان گفت این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد.

کلاسیک طراحی

ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کلاسیک عبارتند از :


– نظم، تقارن و تعادل (به عنوان نشانه های اصلی این سبک)

– در نظر گرفتن نقطه کانونی در هر اتاق (مانند شومینه)

– رنگ های پخته و متریال های طبیعی – پارچه های ساده و شیک

سبک کلاسیک جلوه گر رنگ گرم و طبیعی است و اتمسفر فضاهای کلاسیک حس امنیت و اعتماد را القا میکند و انسان در فضاهایی با دکوراسیون سبک کلاسیک احساس تسلط بر فضا میکند.امروزه بیشتر افراد ثروتمند به سراغ دکوراسیون داخلی و معماری کلاسیک می روند ، بعضی افراد که سبک دکوراسیون داخلی و معماری کلاسیک را میپسندند میتوان گفت که این افراد فرهنگ گذشته و سنت را به سبک دکوراسیون داخلی مدرن و کاراکتر هایی که در این سبک گذراست ترجیح میدهند.

در این سبک بیشتر از مبلمان های با رنگ چوب گردویی و ماهگونی استفاده می شود در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف را با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با استفاده از فرش گرمی و دنج بودن فضا را دو چندان می کنند.دیوار ها با کاغذ دیواری هایی با رنگ های ملایم معمولا با طرح های محو پوشانده می شود و در مرکز آنها قاب هایی که فرش های دست بافت را بغل گرفته اند.دیوارها را با فضا ادغام کرده و به آنها روح بخشیده است.

 

 

طراحی آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک


آشپزخانه یکی از مکان های مهمی می باشد که طراحی جذاب آن می تواند تاثیر زیادی در روحیه ی خانم های خانه دار و دیگر اعضای خانواده داشته باشد. اگر قبل از خرید خانه و یا ساخت خانه نقشه ی طراحی داخلی آن را کشیده اید و دوست دارید آشپزخانه ی شما به سبک کلاسیک طراحی شود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که تا حد ممکن از اپن کردن آشپزخانه پرهیز کنید. آشپزخانه های مخفی بدون اپن با سبک کلاسیک همخوانی بیشتری دارند.

در قسمت ورودی آشپزخانه می توانید از یک پرده آویز سنتی استفاده نمایید. پرده آویز ریسه ای، پرده آویز کریستالی، پرده آویز چوبی، پرده آویز نمدی، پرده آویز طرح گلیم فرش، پرده آویز قشقایی نمونه هایی می باشند که می توان از آنها برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کرد.

کابینت های آشپزخانه مهم ترین نقش را در طراحی دکوراسیون بر عهده دارند. استفاده از کابینت هایی که دارای دسته های تزئینی می باشند و اغلب تزئینات آن ها طلایی رنگ و یا نقره ای رنگ است، مناسب دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشند.

کابینت های چوبی ضد آب مناسب ترین نوع برای این نوع دکوراسیون است.

رنگ غالب استفاده شده در آشپزخانه ی کلاسیک بهتر است که از نوع کرم و یا بژ باشد.

استفاده از پرده های حریر یا پرده های با پارچه های گل دار چاپی برای آشپزخانه مناسب می باشد.

اگر قرار است که میز و صندلی غذا خوری درون آشپزخانه قرار بگیرد، بهتر است که میز و صندلی شما از نوع چوبی با تزئیناتی چون معرق کاری، منبت کاری، کنده کاری و یا طرح های برجسته باشد. میز و صندلی های براق شده با رزین نیز مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد.

استفاده از یک قالیچه با طرح های ایرانی مانند طرح ترکمن صحرا در آشپزخانه مناسب برای دکوراسیون کلاسیک می باشد.

اشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک سبکی خاص از طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی کلاسیک یک سبک خاص و منحصر به فرد از طراحی داخلی می باشد که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این سبک از طراحی اصالت، صمیمیت، گرمی، حس زندگی و طراوت را به فضا می بخشد.

دیوارها به عنوان پس زمینه ی کار در این نوع طراحی دکوراسیون انتخاب می شوند و در این سبک دیوارها بیشتر از سایر سبک ها مورد توجه قرار می گیرند و به عنوان کلید طراحی دکوراسیون مطرح می باشند. به همین سبب جنس و کیفیت دیوارپوش ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

زیباترین طراحی دیوارها بدون شک در طراحی کلاسیک مشاهده می شود. گچ بری های خاص، استفاده از نقوش برجسته خاص، طرح های منحصر به فرد ویژگی سبک کلاسیک می باشد. پنل های دیواری که به سبک کلاسیک طراحی شده اند، پس زمینه ای ظریف و ماندگار برای اشیای منزل شما فراهم می کند. می توان دیوار دکوراسیون داخلی کلاسیک را با گچ بری های متقارن تزئین کرد و مکانی جذاب برای نصب دیوارکوب ها، قاب های تزئینی و تابلو فرش ها ایجاد کرد.

 

چیدمان دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی

برای چیدمان دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی ابتدا باید به اشیا و وسایل خود به خوبی نگاهی بیندازید. بهتر است که تمامی دکوراتیوها، اشیا و وسایل شما از نوع ایرانی باشد. نمی شود که اشیایی خارجی داشته باشید و بخواهید چیدمان آن ها را به سبک ایرانی انجام دهید.

فرش و مبلمان شما مهم ترین وسایل منزل می باشند و از همین رو باید دقت زیادی در انتخاب آن ها صورت بگیرد.

بهتر است که فرش های شما از نوع فرش های دست بافت باشد. از آنجا که فرش های دست بافت گران می باشند و هزینه ی دکوراسیون برای شما بسیار گران تمام می شود، می توانید به جای فرش از قالیچه های دست بافت و یا گلیم فرش های دست بافت استفاده نمایید. استفاده از قالیچه و گلیم فرش های دست بافت، نسبت به فرش های ماشینی باید در اولویت باشد، اما اگر فضای پذیرایی شما بزرگ می باشد و تمایل دارید که آن را با فرش پر کنید، می توانید از فرش های ماشینی با طرح های کاملا ایرانی و کلاسیک استفاده نمایید.

 

اشیای اصلی در دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی

برای اینکه دکوراسیون داخلی کلاسیک فرهنگ ایرانی را بیشتر تداعی نماید، باید وسایلی در اختیار داشته باشید که با این وسایل بتوانید منزل و دکوراسیون مد نظر خود را ایرانیزه نمایید. پشتی و تشک، ظروف سفالی، اشیای چوبی، ظروف چینی با طرح های ایرانی، ترمه، گلیم، تابلو فرش، ظروف و قاب های خاتم یا مینا کاری شده، گلدان های گلی، قاب چوبی گره ای، جاجیم و گلیم بافت عشایر از اشیایی می باشد که می تواند به راحتی دکوراسیون شما را ایرانیزه و چشم نواز نماید.

در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد. بسیاری از خانواده ها هنوز از پشتی به جای مبلمان در منزل خود استفاده می کنند. خصوصا افرادی که خانه های بزرگ داشته و مبلمان آن ها جوابگوی جمعیت میهمانان آن ها نمی باشد، هنوز از پشتی و تشک برای طراحی دکوراسیون خانه و راحتی میهمان استفاده می کنند. می توان با پارچه های سنتی پشتی هایی به صورت گرد و مربع به همراه کوسن های کوچک تهیه کرد و دور تا دور پذیرایی از آن ها استفاده کرد. بهتر است که رنگی که برای کوسن و متکاها استفاده می شود، با رنگ فرش همخوانی داشته باشد، بدین معنی که رنگ متکاها و کوسن مکمل، متضاد و ا همرنگ با پس زمینه ی فرش شما باشد.

ما به شما پیشناد می کنیم که در کنار پشتی ها و متکاهای چیده شده در فضای پذیرایی منزل یک شیء کلاسیک و سنتی نیز به کار ببرید. مثلا می توان یک میز پایه کوتاه قرار داد و سماور و استکان های کمر باریک شیشه ای و یا سفالی را در کنار آن ها قرار داد. اگر منزل شما حیاط دار می باشد، می توانید این نوع چیدمان را برای حیاط خود داشته باشید و در پذیرایی از همان مبلمان کلاسیک استفاده نمایید.

طراحی کلاسیک ایران