9029 500 0917
کابینت اشپزخانه در شیراز


بازدید : 1902 نفر

دکوراسیون داخلی خانه در شیراز

دکوراسیون داخلی خانه، نقش موثری در جذابیت منزل شما دارد و جلوه‌ی آن را در نظر بیننده دو چندان می‌سازد. پرکاربردترین و البته جذاب‌ترین قسمت هر خانه‌ای که تاثیر عمده‌ بر زیبایی دارد، آشپزخانه است. آشپزخانه، محور اصلی خانه شما ست و طبیعی ست که کارایی و جلوه بصری آن، حرف اول را می‌زند. کابینت‌ها، مهم‌ترین بخش آشپزخانه شما محسوب می‌شوند و در نگاه اول، توجه بیننده را به سمت خود جلب می‌نمایند، بنابراین در انتخاب کابینت آشپزخانه در شیراز نمی‌توان سهل‌انگار بود و دقت کافی به خرج نداد.

استفاده از کابینت‌ها و انواع مختلف آن، تاریخچه‌ای دور و دراز در زندگی بشر دارد. محفظه‌های گنجه‌مانند، که از چوب ساخته می‌شدند و با طراحی‌های زیبا، جذاب و خواستنی‌تر هم می‌شدند، از قدیمی‌ترین اشکال کابینت در ایران بوده‌اند. اما استفاده رایج از کابینت در شیراز ، به این شکلی که امروزه با آن آشنا هستیم، از ده بیستم قرن میلادی، در اروپا آغاز شد! در گذشته، عمدتا کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت متریال جدید، انواع متنوع‌تری از مدل‌های کابینت آشپزخانه تولید و ساخته می‌شود.

کابینت خاص

ما در مجموعه خانه برتر بر آن شدیم تا اطلاعاتی کافی در مورد کابینت های آشپزخانه در شیراز در اختیار شما قرار دهیم تا از مطالب دیگر در این زمینه بی نیاز شوید . در این مطلب در مورد انواع کابینت و مزایا و معایب آنها صحبت کرده ایم.

 

انواع کابینت بر اساس نحوه اتصال و ساخت

دسته بندی طرح کابینت آشپزخانه در شیراز در دو نوع کلاسیک و مدرن خلاصه می شود. کابینت های کلاسیک عمدتا از جنس چوب تشکیل شده اند، پر زرق و برق و شلوغ هستند و گرما و صمیمیت خانه را می افزایند. کابینت های مدرن شیک و ساده می باشد. فضایی مدرن و امروزی در خانه ایجاد کرده و عمدتا از نوع ترکیب مواد پلیمری، فلز، پلاستیک و چوب تهیه شده اند. با توجه به نحوه پوشش دهی آشپزخانه می توان کابینت آشپزخانه را به انواع طراحی های زیر خلاصه نمود:

– نصب یک طرفه بر دیوار آشپزخانه:

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و یا زیاد از آشپزی خوشتان نم آید و وسایل برقی شما محدود می باشد نصب یک ردیف کابینت های مدرن در شیراز محیط پخت انتخاب مناسب و جالبی می باشد. این کابینت ها بسیار ارزان و مطلوب هستند و مناسب برای یک نفر طراحی شده اند

– نصب دو طرفه بر دیوار آشپزخانه:

یک طرح مناسب و ویژه برای آشپزخانه هایی که ابعاد مستطیل شکل دارند، این نوع طرح کابینت ارزان در شیراز و مطلوب است، مناسب برای خانه های کم جمعیت بوده و در برابر عبور نور مانعی ایجاد نمی کند

– نصب کابینت به صورت L شکل:

اگر آشپزخانه بزرگی دارید استفاده از طرح های کابینت آشپزخانه L شکل انتخاب ویژه و مناسبی می باشد. این طرح فضای موجود را به خوبی پوشش دهی کرده و گوشه های آشپزخانه برای قرار دادن میز آزاد است

نصب کابینت به صورت U شکل:

در هر آشپزخانه ای با هر متراژ زیبا و دلنشین می گردد. از جمله مزیت های این طرح را می توان فضا سازی بیشتر محیط دانست.

– نصب کابینت به صورت جزیره:

یک کابینت مستقل که می تواند به شکل های میز دایره، مستطیل یا مربع در وسط آشپزخانه قرار بگیرد. از انواع جزیره ثابت یا متحرک می توان به عنوان میز کار، محفظه نگهداری از لوازم برقی، یک سینک جذاب و … استفاده نمود. نصب کابینت جزیره در شیراز می تواند به صورت دائم یا موقت باشد

– نصب اپن:

ارتباط مستقیم آشپزخانه با محیط نشیمن را سبب می شود. از این رو به زیبایی و جذابیت محیط عمومی نیز می افزاید.

 

کابینت شیک

کابینت  ام دی اف در شیراز

کابینت های آشپزخانه در شیراز از نوع ام دی اف از محبوب ترین نوع کابینت های مصرفی در جهان می باشند. دلیل این محبوبیت را می توان در نوع ساختاری چوب به کار رفته در آن، قیمت مناسب، انعطاف پذیری و ایجاد صمیمیت و جذابیت در خانه دانست. چوب ام دی اف از خرده چوب های مانده و ضایعات مربوط به آن، چسب رزین در فشار و حرارت بالا ساخته می شوند و از این لحاظ در کاهش قطع درختان و حفظ محیط زیست موثر می باشند.

دوام و مقاومت این نوع از چوب به علت حالت فشردگی در ورقه های آن می باشد،کابینت آشپزخانه در شیراز ام دی اف مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت داشته و به همین علت یک گزینه مطلوب برای محیط کاربری اتاق پخت می باشد. با چوب انعطاف پذیر انعطاف پذیر ام دی اف می توان انواع طرح های زیبا و دلخواه کابینت در شیراز را ایجاد نمود. کابینت های آشپزخانه ممبران، هایگلاس، پی وی سی و … از هم خانواده های کابینت ام دی اف می باشند.

استفاده از روکش های مصنوعی همچون فویل، وینیل، آکریلیک، pvc و روکش های طبیعی همچون چوب، نئوپان و فیبر می تواند به دوام و کارایی آن افزوده و موجب پیدایش طرح هایی جدید تری گردد.

 

کابینت آشپزخانه پی وی سی در شیراز

کابینت های پی وی سی در شیراز از دیگر کابینت های هم خانواده MDF می باشند که از تکنولوژی و نحوه ساخت زیبایی برخوردار می باشند. در ساخت این  نوع کابینت در شیراز زیبا از روکش های پلاستیکی پی وی سی بر ورق های MDF استفاده می شود، به همین علت از دوام و عمر بالایی برخوردار بوده و نسبت به دیگر چوب های کلاسیک ام دی اف راحت تر پاک می شوند.

استفاده از چوب مصنوعی در این نوع از کابینت آشپزخانه در شیراز هزینه خرید آن را برای داشتن کابینت مدل کلاسیک ممکن می سازد. شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر طرح های متنوع و رنگ های زیبای آن را انتخاب کرده و صاحب یک آشپزخانه زیبا و خاص شوید. کابینت مات و هایگلاس از جمله محبوب ترین انواع کابینت های پی وی سی می باشند

 

کابینت آشپزخانه تمام چوب درشیراز

از دیگر کابینت های آشپزخانه در شیراز جذاب و شیک که قیمت بالایی داشته منحصر به فرد هستند کابینت آشپزخانه در شیراز تمام چوب می باشد. این کابینت از جذاب ترین و زیبا ترین کابینت آشپزخانه محسوب می شوند و در ساخت آن از چوب های اصلی همچون چوب گردو، بلوط، افرا، صنوبر و کاج استفاده می شود.

بعد از ساخت کابینت آشپزخانه تمام چوب از رنگ پلی استر برای زیبایی و دوام آن استفاده می گردد. اجرای طرح های کلاسیک و زیبا بر چوب امکان پذیر بوده و رنگ های طبیعی چوب موجب ایجاد صمیمیت و گرما در کل فضای خانه می شود.

کابینت چوبی

کابینت آشپزخانه روکش چوب در شیراز

کابینت اشپزخانه مدل جدید زیبا با روکش چوبی از نوع کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی استفاده می شوند. بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن کابینت آشپزخانه تمام چوبی هستند اما هزینه گران آن مانع از خرید و نصب آن می گردد. بنابراین داشتن کابینت با روکش چوب طبیعی می تواند همان اثر جذاب را با قیمت کمتر را فراهم آورد. استفاده از روکش های طبیعی چوبی همچون چوب بلوط و ملچ از جمله محبوب ترین آنها می باشد.

 

کابینت آشپزخانه فلزی درشیراز

استفاده از کابینت آشپزخانه فلزی مدت زمانی زیادی است که منسوخ شده و محبوبیت بالایی ندارد. خرید این نوع طرح کابینت فلزی به دلیل قیمت ارزان آن و استحکام آن در برابر ضربه و فشار می باشد. کابینت آشپزخانه فلزی از مواد اولیه استیل، فولاد خام و گالوانیزه می باشند.

استفاده و خرید کابینت آشپزخانه فلزی در طرح چوب و رنگ های متنوع از دیگر مزایای خرید کابینت فلزی می باشد. استفاده از فلزات در بدنه داخلی کابینت ام دی اف از میزان هزینه آن می کاهد و استحکام را افزایش می دهد. این کابینت یک انتخاب جذاب برای آشپزخانه های بزرگ و مناطق خشک می باشند.