9029 500 0917
طراحی دکوراسیون خانه های کوچک


بازدید : 1742 نفر

 

اغلب افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند برای چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون منزل شان دغدغه زیادی دارند در صورتی که اگر در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید شاهد ایجاد دکوراسیونی شیک و در عین حال زیبا در خانه خود خواهید بود.

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توجه به استفاده حداکثری از فضای موجود از اهمیت بالایی برخوردار است. در خانه های کوچک هیچ توجیه قابل قبولی برای به وجود آمدن پِرتی نیست. 
 

طراحی خانه های کوچک

اهمیت رنگ ها

اتاق های کوچک خانه باید به شکلی کاملا مناسب و با به کارگیری رنگ هایی ملایم، حسی از راحتی و آرامش را به ساکنین آن منتقل کنند. سعی کنید از یک طیف رنگی مشخص برای اتاق های مختلف خانه استفاده کنید تا یکپارچگی رنگی در محیط کوچک خانه حفظ شود. به عنوان مثال می توانید از رنگ های نزدیک به سفید، برای تمام دیوارها، سقف و کفپوش های خانه استفاده نمایید و از تنوع رنگی غیرضروری در بخش های مختلف منزل خودداری کنید.
پوشش پنجره ها و پرده ها باید رنگ های روشن و سرزنده ای داشته باشند و تا حد ممکن ساده و بدون طرح و نقش های پیچیده باشند. همچنین بهتر است که این پرده ها تا حد ممکن رنگ هایی نزدیک به طیف رنگی دیوارها داشته باشند. به یاد داشته باشید که پیوستگی و یکپارچگی رنگی در خانه ها و محیط های کوچک یک اصل الزام آور و حیاتی در دکوراسیون است.

 

کنار گذاشتن وسایل غیر ضروری

لازم به توضیح نیست که فضاهای کوچک همیشه باید مرتب و به دور از شلوغی و در هم ریختگی باشند. بنابراین سعی کنید هر وسیله ای که به آن نیاز دارید را نگاه دارید و مابقی لوازم بلا استفاده را بی درگ کنار بگذارید. این مسئله یکی از چالش برانگیزترین نکاتی است که در خانه های کوچک با اتاق های محدود با آن مواجه هستیم. برای حل این موضوع همیشه قانون 90-90 را به خاطر داشته باشید.
بر اساس این قانون، اگر وسایلی از خانه را به مدت 90 روز مورد استفاده قرار ندادید، و حدس می زنید که در 90 روز آینده هم به آنها نیاز نخواهید داشت، حتما این وسایل را کنار بگذارید و از محیط خانه خارج نمایید. درست است که بسیاری از این وسایل را در زمان های مشخص و به صورت فصلی و موردی ممکن است استفاده کینم، با در نظر گرفتن تمام این جوانب، این قانون ذکر شده را در پس زمینه ذهن خود داشته باشید. به این ترتیب با وجود تمام سختی و دشواری دل کندن از برخی وسایل و اثاثیه، می توانید آنها را از فضای محدود خانه حذف کنید و چیدمان و نظم محیط زندگی خود را بهتر حفظ نمایید.

 

دکوراسیون خانه کوچک

در اینجا12 ترفند جالب برای چیدمان منزل کوچک به شما میگوییم.

1- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید ، دیزاین داخلی را کمی بزرگتر جلوه می دهد . اگر بخواهیم از خلاقیت جالب توجه در طراحی این منزل نام ببریم ، ایجاد فضایی جهت استراحت و خواب است ! این فضای بسیار کوچک در عین حال به کمد دیواری بزرگی مجهز شده است . یک پرده کرکره ای نیز وظیفه محافظت از حریم خصوصی را بر عهده دارد .
 
2-در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیاری از مردم هنگامی که فضای کمی برای طراحی منزلشان دارند به یاد راه پله های گرد می افتند . این دسته از راه پله ها فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک مناسب هستند .
 
استفاده از راه پله های گرد علاوه بر اشغال فضای کمتر به نسبت سایر راه پله ها ، زیبایی و جلوه خاصی به دیزاین داخلی می بخشند .
3- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک ایده ای خلاقانه و منحصر به فرد ! یک فضای دنج برای مطالعه ، استراحت و یا گرفتن حمام آفتاب . یکی از نکات جالب توجه ایجاد کمد دیواری در زیر محل نشیمن است که به این نکته اشاره دارد که طراح ، از کمترین فضا نیز از چشم پوشی نکرده است .
 
4- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از قلاب های گیردار در سقف جهت نگهداری گلدان ها ایده دیگری برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک است .

 

دکور خانه کوچک زیبا 
 

5- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک اگر راه پله ای دارید ، می توانید این فضا را به یک مکان اداری برای منزلتان تبدیل کنید و از حداقل فضا ، حداکثر استفاده را ببرید .
 
6- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آشپزخانه همیشه از توجه ویژه ای برخوردار بوده است . در طراحی کابینت این آشپزخانه دو کشو نقش نشیمن و صندلی را بازی می کنند و کشوی وسط نقش میز را بر عهده دارد .
 
7- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و قفسه های طبقاتی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توصیه می شود .
 
8- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک یک ایده جالب و شگفت انگیز برای داشتن یک میز تحریر . میزی که به سادگی جمع می شود و به شکل یک باکس بر روی سطح دیوار به نمایش در می آید .
 
9- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک ایجاد قفسه بر روی دیواره ی اتاق خواب ، فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل شخصی فراهم می کند .
 
10- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک ایده ای جالب و منحصر به فرد برای اتاق خواب های کوچک که با ایجاد یک اختلاف سطح ، تخت خواب در زیر این فضا قرار گرفته و به صورت کشویی باز یا بسته می شود و به دین ترتیب ، تخت فقط در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد .
 
11- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک فضای گوشه ها در طراحی کابینت همیشه مسئله ساز بوده اند اما با ایده فوق این مشکل بر طرف شده و از حداکثر فضا برای دادن کشو در کابینت استفاده شده است .
 
12- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک در آخرین ایده یکی از کشوها به فضایی برای نگهداری زباله ها تبدیل شده که با این ترفند دیگر فضای آشپزخانه با سطل زباله اشغال نمی شود ، ضمن اینکه فضای آشپزخانه نیز بدنما نمی شود .

 

دکور خانه های کوچک