9029 500 0917
طراحی کابینت آشپزخانه مدرن


بازدید : 1686 نفر


طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

آشپزخانه قلب خانه است. شاید این جمله کمی کلیشه‌ای باشد اما واقعیت آن را نمی‌توان انکار کرد. به آخرین مهمانی خود فکر کنید. شما کل خانه را تمیز و مرتب کردید و صندلی های منزل را در قسمت‌های مختلف اتاق نشیمن قرار دادید تا کسی بدون جا نماند. اما در نهایت فضایی که بیش از همه مهمانان در آن گرد هم جمع شدند کجا بود؟ آشپزخانه فرقی نمی‌کند مشغول چه کاری در خانه هستید، در هر حال آشپزخانه محور خانه است. ما زمان زیادی را در این فضا می‌گذرانیم و به همین دلیل بهتر است آن را به بهترین وجه طراحی کنیم. تمام این حرفا گفته شده تا به اهمیت دکوراسیون آشپزخانه پی برده و یکی از مهم ترین عناصر آن یعنی مدل کابینت مدرن و نحوه استفاده از آن را بررسی نماییم.

 

کابینت مدرن سفید
رنگ سفید در سبک مدرن و البته مینیمال جایگاه خاصی دارد. استفاده ازمدل کابینت سفید در آشپزخانه آن هم از نوع ساده، مدرن بودن آشپزخانه شما را تضمین می کند. یکی از مزیت های کابینت مدرن سفید این است که می توانید آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کنید و همچنان مدرن بودن فضا را حفظ کنید.

کابینت سفید مدرن


کابینت مدرن مات
روکش کابینت آشپزخانه مدرن می تواند از نوع مات باشد. در صورتی که رنگ مات را برای کابینت مدرن خود انتخاب می کنید، باید بدانید که نیاز به مراقبت بیشتری خواهد داشت. اغلب کابینت های مدرن لکه روغن و غذا را به راحتی نشان می دهند. مگر آنکه به دنبال روکش های ضدلک در بازار باشید که قطعا هزینه بیشتری نسبت به روکش های غیر مقاوم به چربی خواهند داشت.

 

کابینت مات


کابینت مدرن ام دی اف براق
کابینت ام دی اف یکی از پرطرفدارترین کابینت آشپزخانه است. روکش ام دی اف این روزها آنقدر تنوع دارد که شاید برای انتخاب مدل و رنگ مورد نظر دچار گیجی و سردرگمی بشوید. یکی از مدل های آن انواع براق است. این مدل از کابینت براق را با کابینت هایگلاس اشتباه نگیرید. می توانید حتی برای دیزاین آشپزخانه از ترکیب کابینت مات و براق استفاده کنید. دقت کنید که در کدام بخش آشپزخانه چربی و روغن در اثر پخت و پز بیشتر به اطراف و سطح کابینت ها منتقل می شود. برای این بخش از کابینت براق استفاده کنید که چربی و روغن را کمتر از نوع مات بروز بدهد و نیاز نباشد در فاصله های زمانی کوتاه آنجا را تمیزکاری کنید.


کابینت مدرن هایگلاس
کابینت های هایگلاس در اصل انواعی از کابینت هستند که روکش براق دارند. این سطح براق باعث انعکاس نور بیشتر در فضا می شوند. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از این مدل کابینت مدرن استفاده کنید تا با انعکاس نور بیشتری که روی سطح کابینت اتفاق می افتد، فضا بزرگتر نشان داده شود. برای انتخاب کابینت می توانید از ترکیب رنگ های مختلفی استفاده کنید. یکی از مدل های نصب کابینت به این صورت است که ردیف بالایی و ردیف پایینی از رنگ های مختلف هستند.


کابینت بدون دستگیره
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، مدل کابینت مدرن می تواند بدون دستگیره باشد. زمانی که این مدل از کابینت در نظر گرفته می شود، برای باز و بسته کردن کشوها یا درهای کابینت از مگنت یا فرورفتگی های کناری یا قسمت بالایی کابینت استفاده می شود. اگر در قسمت بالایی کابینت های ردیف پایین و یا قسمت پایین کابینت های ردیف بالاريال فرورفتگی به عنوان محل باز شدن کابینت تعبیه شده باشد، می توان آن را به عنوان دستگیره مخفی معرفی کرد. شاید به نظر برسد که این نوع از کابینت سفید کاربرد غیرآسانی دارد. ولی خیالتان راحت باشد. طراحان دکوراسیون و کابینت سازان بیشتر اط شما به فکر طراحی مدل های آسان باز شو هستند. آنچه در مورد کابینت های مگنت دار اهمیت دارد، این است که از مگنت های پرقدرت و با کیفیتی استفاده شود که در اثر باز و بسته شدن مداوم، دچار مشکل و خراب شدن نشوند.

کابینت بدون دستگیره


کابینت با دستگیره
مدل کابینت مدرن می تواند دستگیره دار هم باشند ولی آنچه در مورد انتخاب نوع و مدل دستگیره کابینت باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که دستگیره ها به صورت ساده، کوچک و با کمترین تزیینات ساخته شده باشند. اغلب دستگیره های گرد کوچک و یا عمودی که از فاصله دور به صورت یک خط روی کابینت به نظر می آیند، می توانند بر گردن سبک مدرن حق داشته باشند. فراموش نکنید که آشپزخانه یکی از پر رفت و آمد و پرکاربردترین فضاهای منزل است و کابینت ها هم به همین دلیل به دفعات بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند. پس به جز ظاهر ساده و زیبا، به خوش دست بودن و راحتی استفاده از دستگیره کابینت هم اهمیت بدهید.


کابینت طرح چوب
زیبایی چوب در خانه نیازی به توصیف ندارد چرا که هر فردی تجربه استفاده و حضور چوب در طراحی منزل را داشته باشد، می داند که چه تاثیری بر فضا می گذارد. کابینت طرح چوب هم یکی از مدل های کابینت مدرن است که می تواند برای آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. طرح و رنگ چوب در مدل های متنوعی وجود دارد که با توجه به پالت ارائه دهنده طراح و کابینت ساز، می توانید مدل مورد نظر را سفارش دهید.

طراحی با کابینت چوبی


ترکیب کابینت چوبی و مات یا رنگی
یکی از جذابیت های طراحی کابینت آشپزخانه ، ترکیب مدل و متریال مختلف است. برای سبک مدرن هم می توانید از ترکیب طرح و رنگ های مختلف استفاده کنید و تنها آنچه باید مد نظر قرار گیرد، این است که سبک مشابهی برای همه آنها استفاده شود. همچنین اگر کابینت دسته دار را انتخاب کرده اید، باید این مدل کابینت مدرن برای همه بخش ها استفاده شود و نمی توانید در قسمتی از مدل دستگیره دار و در قسمتی دیگر از کابینت بدون دسته یا دستگیره مخفی استفاده کنید.


کابینت رنگی
کابینت می تواند رنگی هم باشد. در سبک مدرن نباید حتما به دنبال رنگ های خنثی و سرد باشید و می توانید از بین انواع مختلفی از مدل های کابینت، رنگ و طرحی متفاوت و جذاب را انتخاب کنید. حتی ترکیبی از رنگ های مختلف هم برای سبک مدرن بلا مانع است و تنها نکته حائز اهمیت، حفظ سبک مدرن در طراحی کابینت است. بهتر است به سراغ رنگ های مکمل بروید که با هم هماهنگ هستند و یا از ترکیب یک رنگ خنثی با یک رنگ گرم یا سرد استفاده کنید که تا از تاثیر بی نظیر نهایی خودتان آگاه شوید.


کابینت دستگیره دار با خطوط بدنه
آخرین مدلی از کابینت مدرن که در این مطلب معرفی می کنیم، نوعی طرح و برش بر روی درهای کابینت است که با حفظ سادگی و حضور خطوط صاف و قائم، در دسته کابینت های مدرن قرار می گیرند. برای اینکه سبک مدرن آشپزخانه به هم نخورد، بهتر است، فضا را خلوت و منظم نگه داشته و از رنگ های زیادی برای ترکیب بندی استفاده نکنید.

کابینت دستگیره دار با طرح بدنه