9029 500 0917
چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل


بازدید : 1584 نفر

 

طراحی زیبا دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

یکی از مشکلات اصلی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل چیدمان مبلمان است که اگر شما مبلمان را به شیوه های زیبا و ماهرانه در پذیرایی های کشیده و مستطیل شکل بچینید می توانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون پذیرایی بوجود آورید و علاوه بر این پذیرایی منزل تان با چیدمان صحیح مبلمان به راهرو و یا سالن های عریض تبدیل نمی شود.
در پذیرایی های کوچک مستطیل شکل بهتر است مبلمان را به پشت به یکی از دیوار ها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان به عنوان دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیلی

یکی از مشکلات اصلی برای چیدن مبلمان در پذیرایی مستطیلی، تعیین راهی مشخص برای عبور و مرور افراد است. اولین کاری که باید از انجام آن پرهیز کنید، قرار دادن این راه بین میز جلو مبلی و مبلمان اصلی است. در شکل زیر آپارتمانی را مشاهده می کنید که پذیرایی مستطیل شکل با سقف های بلند دارد؛ سقف بلند باعث شده حتی از حد معمول هم باریک تر بنظر رسد اما با چیدمان درست مبلمان در این پذیرایی مستطیلی و قرار دادن راه درست برای رفت و آمد، تا حد زیادی مشکل کمبود فضا حل شده است.


مبلمان ها با فرم باریک و کم جا و مبلمان L می توانند از مناسب ترین انواع مبلمان برای پذیرایی های مستطیل شکل باشند همچنین بهتر است از قرار دادن وسایل اضافه و مبلمان اضافه در فضای پذیرایی های مستطیل شکل کوچک خودداری کنید تا فضای پذیرایی منزل شما بزرگتر به نظر برسد.

 

هال و پذیرایی مستطیل شکل را به چند بخش جدا تقسیم کنید!

یکی از مهم‌ترین اصول و نکات در چیدمان هال و پذیرایی مستطیل شکل این است که با استفاده از المان‌ها و وسایل موجود در آن بتوانیم چند فضا با کاربری‌های مختلف در آن ایجاد کنیم. دکوراسیون هال‌های مستطیلی شکل اگرچه قوانین خاص خود را دارد اما بسیار راحت است. به جای اینکه کل هال را به یک نشیمن دراز تبدیل کنید، چرا آن را به چند قسمت برای نشیمن، یک محیط مطالعه کوچک و یک قسمت سرو صبحانه تقسیم نمی‌کنید؟

نقشه می‌تواند بدین صورت باشد که در بالای پذیرایی یک تلویزیون و کاناپه بگذارید و کنار آن را به یک فضای صمیمانه‌تر برای نشستن با مهمانان اختصاص دهید. اگر هنوز فضا دارید می‌توانید میز نهار خوری را هم در قسمتی از پذیرایی قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید برای هر بخش از یک فرش استفاده کنید تا مرز بین دکوراسیون قسمت‌های مختلف پذیرایی مشخص شود و اگر می‌خواهید این مرز را پررنگ‌تر کنید، کافی است رنگ هر محیط با محیط دیگر فرق داشته باشد.

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

پراکندگی را در چیدمان وسایل و مبلمان حفظ کنید

از اقداماتی که با بهره گیری از آن می‌توان کمی از دراز بودن این هال و پذیرایی‌ها کاست، این است که تمامی وسایل را در گوشه‌ای خاص از فضای هال و پذیرایی خانه متمرکز نکنیم. در هال‌های مستطیل شکل اگر کل اسباب و اثاثیه در یک قسمت جمع شوند، بقیه پذیرایی بسیار خالی به نظر می‌رسد و حس بسیار بدی را به فرد منتقل خواهد کرد و از آن مهم‌تر این است که بخش مهم از خانه بلااستفاده خواهد بود.در این حالت استفاده کردن از هردو طرف هال و پذیرایی به شما کمک می‌کند فضای کاربردی‌تری خلق کنید.

 

وسایل هال و پذیرایی را در عرض مستطیل قرار دهید

از دیگر کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم و هال و پذیرایی را پهن‌تر جلوه دهیم استفاده از مبلمان عمود بر راستای طول مستطیل است. به طوری که در هال‌های مستطیل شکل، اگر وسایل را در عرض و عمود بر مستطیل قرار دهید، پذیرایی شما پهن‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد اما چرا؟ در این حالت دکوراسیون مبل و کاناپه‌ها قسمتی از طول پذیرایی را می‌گیرد اما روی عرض آن تأثیری نمی‌گذارند و در واقع باعث تعادل می‌شوند. 

 

از فضای وسط هال و پذیرایی استفاده کنید

راه دیگری که می‌توان به یک نتیجه مطلوب در خصوص دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل رسید این است که تمرکز خود را معطوف فضای وسط بکنیم. صرفاً اینکه پذیرایی شما مستطیل شکل است به این معنی نیست که باید دکوراسیون آن را شلوغ کرده و هال را پر از اسباب و اثاثیه کنید. 

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل

 

از مبلمان ال در دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل استفاده کنید

یکی از بهترین محیط‌ها برای استفاده از مبلمان ال، پذیرایی مستطیل شکل است. در این حالت مبل ال به دلیل اندازه کوچک و ساختار منحصر به فردی که دارد می‌تواند به‌راحتی در یک گوشه هال و پذیرایی مستطیلی شکل جای گرفته و با تعدیل شکل هال، آن را بزرگ‌تر و پهن‌تر جلوه می‌دهد.