9029 500 0917
طراحی  آشپزخانه بزرگ و لوکس


بازدید : 1466 نفر

 

طراحی یک آشپزخانه بزرگ و لوکس

طراحی یک آشپزخانه بزرگ و لوکس یکی از سخت ترین طراحی ها در دکوراسیون داخلی تلقی می شود. طراحی یک آشپزخانه لوکس چیزی فراتر از انتخاب کابینت و کانتر گران قیمت می باشد و با شروع انجام این کار به طور قطع متوجه این مساله خواهید شد. ساده ترین نکته ای که در هنگام طراحی آشپزخانه لوکس باید به یاد داشته باشید، این است که قبل از شروع به اجرای طراحی باید درست فکر کنید. در ابتدا باید به یاد داشته باشید که آشپزخانه در درجه اول باید کاربردی باشد. به همین خاطر برای انجام این کار به یک راهنما نیز نیاز دارید. در این جا سعی بر این است که با بیان نکاتی در زمینه طراحی چنین آشپزخانه ای و ایجاد توازن میان کاربرد و زیبایی آشپزخانه شما را راهنمایی کنیم.

 

اشپزخانه بزرگ و لوکس

قبل از شروع به هر کاری توجه به چند نکته ضروری است. در ابتدا و برای انتخاب کابینت باید با مشخصات کابینت های مدرن آشنا شوید و هم چنین به ابعاد محیط آشپزخانه نیز توجه داشته باشید. آیا از آشپزخانه تنها برای آشپزی یا از آن به عنوان مکانی برای انجام کارهای روزانه نیز استفاده می کنید؟ چه مقدار فضای مناسب در دسترس دارید؟ آیا آشپزخانه شما بزرگ است؟ این ها تنها گوشه ای از سؤال هایی است که باید به آن ها پاسخ دهید. طراحی آشپزخانه باید با توجه به نیاز شما صورت گیرد. هم چنین به یاد داشته باشید که داشتن یک آشپزخانه لوکس لزوما آشپزخانه ای گران قیمت در نظر گرفته نمی شود. بهتر است اِلمان هایی که انتخاب می کنید براساس بودجه شما صورت گیرد. به یاد داشته باشید که آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه بوده و طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در ادامه به بیان برخی از مهم ترین نکات که برای اجرای طراحی آشپزخانه لازم است، می پردازیم.

 

استفاده از کانتر گرانیتی

شاید در نظر شما خرید چنین کانتری هزینه زیادی داشته باشد و به همین خاطر از انجام این کار منصرف شوید. اما خوشبختانه امروزه فروشندگان استفاده از ورقه های گرانیت پلی مری که ظاهری مشابه با گرانیت ها دارند، پیشنهاد می دهند.

 

استفاده از کاشی هایی شبیه مرمر

تقریبا همه افراد به استفاده از سنگ مرمر علاقه دارند. اما به دلیل قیمت بالای آن ها این کار غیر ممکن است. اما امروزه کاشی هایی موجود می باشد که ظاهر آن ها به مرمر شباهت داشته و نگهداری از آن ها نیز آسان می باشد و استفاده از آن ها در آشپزخانه های بزرگ بسیار مقرون به صرفه می باشد.

طراحی اشپزخانه بزرگ و لوکس

کفپوش لمینت به جای کفپوش چوب

کفپوش های چوبی یکی از انوع کفپوش های لوکس تلقی می شوند و از قیمت بالایی برخوردار می باشند. اما امروزه کفپوش های لمینت که در انواع رنگ و طرح وجود دارند، جایگزین مناسبی برای کفپوش های چوبی هستند. نگهداری از کفپوش لمینت بسیار آسان بوده و علاوه بر مقرون به صرفه تر بودن آن نسبت به کفپوش های چوبی، در مقابل رطوبت محیط نیز مقاوم می باشد.

 

سینک های استیل به جای انواع گرانیتی

خرید یک سینک مناسب یکی از مهم ترین نکته هایی است که در زمان طراحی آشپزخانه ای لوکس باید در نظر داشته باشید. این امکان برای شما وجود دارد که به جای استفاده از سینک گرانیتی گران قیمت انواع استیل آن ها که ظاهری مدرن داشته و از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشند، انتخاب نمایید.


لامپ های ارزان به جای لوسترهای گران قیمت

استفاده از روش نورپردازی مناسب و به کارگیری وسایل روشنایی مناسب در آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل انتخاب صحیح در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به جای استفاده از روشنایی هایی که در زیر کانتر قرار می گیرند، می توانید به انواع ارزان قیمت آن برای جایگزینی فکر کنید. توجه داشته باشید که در آشپزخانه های مدرن که در آن ها از رنگ سفید استفاده شده است، به میزان کم تری نور نیاز می باشد. با این حال از تاثیر نورپردازی غافل نشوید.

طراحی اشپزخانه بزرگ

موارد غیر ضروری را کنار بگذارید

در طراحی آشپزخانه بر خلاف طراحی اتاق نشیمن که بیش تر به جنبه زیبایی آن توجه می شود، باید به جنبه زیبایی و کاربردی به یک اندازه اهمیت داد. بهتر است برای طراحی آشپزخانه تنها آن دسته از اِلمان هایی که واقعا نیاز به تغییر دارند را تغییر داده و از پرداختن به قسمت های غیر ضروری خودداری کنید. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که به جای صرف هزینه های غیر ضروری، آن را صرف خرید کابینت هایی با کیفیت بالا کرده تا بتوانید سال ها از آن بدون ایجاد آسیب دیدگی استفاده نمایید.


کابینت های لوکس

زمانی که به دنبال انتخاب کابینت لوکس هستید، بهتر است بیش ترین بودجه ای که می توانید برای انجام این کار صرف کنید را در نظر بگیرید. در طراحی آشپزخانه های لوکس، استفاده از کابینت های لوکس اولین نکته ای است که باید در ایجاد تغییر در آشپزخانه در نظر داشته و از انواع با کیفیت، با دوام و آن هایی که نگهداری از آن ها آسان می باشد، استفاده کنید. لوکس ترین انواع کابینت ها آن هایی هستند که از چوب درخت گردو  برای ساخت آن ها استفاده شده است.

طراحی اشپزخانه بزرگ و شیک


نکات پایانی

ممکن است معنای آشپزخانه های لوکس در نظر افراد مختلف متفاوت باشد. برای برخی از افراد آشپزخانه تنها محلی برای پخت و پز بوده در حالی که برای برخی دیگر مکانی برای پذیرایی از مهمانان باشد. تنها به یاد داشته باشید که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بزرگ به جنبه کاربردی بودن آن نیز توجه نمایید.

 

همکاران ما در گروه خانه برتر با تکیه بر تجربیات چندین ساله خود و دستگاه های مدرن و پیشرفته آماده هستند تا محصولات مورد نیاز شما را طراحی و اجرا کنند.