9029 500 0917
دکوراسیون  شیک وزیبای آشپزخانه طرح چوب


بازدید : 1526 نفر

 

مدل کابینت چوبی (روکش)

در مدل کابینت چوبی (روکش) بخش های قابل رویت از ام دی اف با روکش چوب استفاده میشود که قیمت کابینت روکش چوب نسبت به ام دی اف و هایگلاس و ممبران گرانتر است اما از کابینت چوبی ارزانتر است. پر طرفدار ترین نوع روکش چوب، روکش بلوط و ملچ میتوان نام برد. از روکش چوب هم بیشتر برای کارهای کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد.

کابینت طرح چوب


کابینت طرح چوب چیست؟

 ورق ام دی اف متریال اصلی انواع کابینت های امروزی است، کابینت طرح چوب هم از این قاعده مستثنا نیست. مغز درونی کابینت طرح چوب، ام دی اف است. حال می‌خواهم مراحل ساخت کابینت طرح چوب را با شما عزیزان در میان بگذارم و به شما بگوییم طی چه فرایندی ورق خام ام دی اف تبدیل به کابینت زیبا و لوکسی همچون طرح چوب می گردد. در این مدل کابینت کلاسیک از ورق های شانزده الی بیست و پنج میلیمتری استفاده می‌شود. مغز اصلی این نوع کابینت از جنس ام دی اف است و تنها یک لایه یک میلیمتری روکش طرح چوب در دو طرف درب ها پرس شده، این ورق های روکش شده سایز شده و توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده می‌شود و به شکل مورد نظر در می آید. کابینت طرح چوب بعد از این مراحل به قسمت رنگ کاری منتقل می شود تا به رنگ مورد نظر درآیند.

کابینت طرح چوب زیبا

کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوب زیر مجموعه سبک کلاسیک با همان نقش و نگارهای جذاب است، مشخصه اصلی این سبک دکوراسیون آشپزخانه وجود حکاکی روی درب ها در کنار گره های طبیعی و رنگ شده چوب های مختلف است. وجود ستون سرستون های منبت و معرق کاری شده به زیبایی کابینت طرح چوب افزوده همچنین وجود گل و الماسه در کنار تاج و زیر چراغ زیبایی این سبک را بیش از پیش می کند. این ستون و گل ها می توانند هم رنگ کابینت آشپزخانه باشند و می توان در آنها از رنگ دوم نیز استفاده کرد. کابینت طرح چوب سبک و مدل جدید از کابینت آشپزخانه است. این مدل کابینت به اسم کابینت روکش چوب هم شناخته می شود.

 

کابینت طرح چوب شیک

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت روکش چوبی

کابینت های چوبی را می توان از جمله متریال های خاص و سنتی برای کابینت آشپزخانه دانست. معمولا مدل کابینت چوبی با طرح های کلاسیک اجرا می شود اما در این مطلب به بررسی هر دو مدل کلاسیک و مدرن برای این نوع کابینت خواهیم پرداخت.

کابینت ها در انواع طرح های متفاوت نظیر کابینت های گلاس، کابینت ام دی اف و کابینت چوبی و … موجود هستند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود و سلیقه شخصی تان یکی از این طرح های کابینت را انتخاب کنید. 

 

کابینت طرح چوب مدل های مختلف

رنگ در کابینت های چوبی آشپزخانه

در کابینت های چوبی آشپزخانه، خاصیت و زیبایی و رگه های موجود در روی خود چوب که به صورت طبیعی روی اون قرار گرفته، باعث زیبایی و چشم نوازی بیشتر این متریال، پس از برش می شه.

در صورتی که نوع رنگ آمیزی کابینت به صورتی باشه که این موج ها بیشتر به چشم بیان، قطعه ی چوبی مورد نظر پس از رنگ آمیزی جلوه ی خاصی به خودش میگیره. رنگ های بکار رفته برروی چوب دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از اون ها به گونه ای هستن که منجر به بروز بیشتر خود رنگ چوب می شه. این رنگ ها به صورت شفاف و بی رنگ بوده و در اثر استفاده ی اون ها، خود رنگ اصلی چوب جلوه ی بیشتری پیدا میکنه.
بعضی دیگر از رنگ ها دارای رنگ مشخصی بوده و مثل دسته ی قبلی بی رنگ و شفاف نیستن و بعد از استفاده از اون ها، رنگ اصلی چوب تغییر کرده و به رنگ هایی مثل عسلی، قهوه ای، شرابی، قرمز و … متمایل می شه. نکته ی مهم در مورد کابینت هایی که قراره با رنگ سفید رنگ آمیزی بشن اینه که هنگام استفاده از رنگ سفید برای کابینت چوب، قبل از رنگ آمیزی کابینت ها، آوند ها و موج ها رو به رنگ طلایی، قهوه ای یا نقره ای در میارن تا بهتر مشاهده بشه. سپس روی اون رنگ سفید استفاده می کنن. دلیل این کار اینه که با وجود طرح آوند ها و موج ها، حس چوب به خوبی منتقل بشه.

 

مزایای کابینت چوبی

در مورد این کابینت میتونیم بگیم : مزیتی در کابینت های دیگه نیست که این کابینت از داشتنش محروم باشه. بهترین و اصیل ترین متریال موجود در بازار که هرکسی رو میتونه مدهوش خودش کنه! حسی که با وجود کابینت چوب میتونین داشته باشین که متریالی کاملاً طبیعی و لاکچری و بسیار بسیار زیبا در آشپزخانه ی شما وجود داره، بسیار حس خوب و نابی است و امیدواریم نصیب همه ی ما بشه!