9029 500 0917
انتخاب مناسب رنگ اتاق خواب


بازدید : 1529 نفر

 

از نگاه روانشناسی، اعتقاد بر تأثیرگذاری عوامل بیرونی بر انسان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع به طور قطع قابل کتمان نیست که یکی از این عوامل رنگ‌ها هستند. از رنگ پیراهنی که می‌پوشید گرفته تا رنگ قاب موبایلتان، همه و همه از روحیات درونی شما و زندگی شخصی شما نشأت می‌گیرند. اهمیت این موضوع در مواردی به اوج خود می‌رسد که نمونه آن را می‌توان در محیط‌های درمانی جستجو کرد. ما نیز قصد داریم یکی از مهم‌ترین محیط‌هایی که مدت زمان نسبتاً طولانی در آنجا سپری می‌کنید، یعنی اتاق خواب را مورد بررسی قرار دهیم، البته از نوع رنگی.

 

بهترین رنگ‌ های اتاق خواب

 

آرام بخوابید با رنگ آبی

رنگ آبی در انواع و اقسام تناژها بهترین رنگ برای اتاق خواب یا رنگ کمد دیواری اتاق خواب شماست. براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

اتاق خواب ابی

اتاق گرم و نرمبا رنگ زرد

زرد یک رنگ گرم و آرامبخش و از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب است. به نظر می‌رسد کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و به طور میانگین ۷ ساعت و چهل  دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌های زرد و آبی و زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی ایده‌‌آل است. علاوه بر این رنگ استخوانی هم برای اتاق خواب انتخاب خوبی است.

 

اتاق خواب زرد

یک اتاق آرام‌بخش و طبیعیبا رنگ سبز

طیف‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند. سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

اتاق خواب سبز

 

اتاق شیک و لوکس با رنگ نقره ای

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می‌گردید به گزینه «نقره‌ای» فکر کنید. رنگ نقره‌ای باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می‌کشد تا خواب‌شان عمیق شود و زیاد در رختخواب وول می‌خورند. میانگین ساعات خواب کسانی که در اتاق خواب نقره‌ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

اتاق خواب نقره ای

هضم راحت غذا و یک خواب راحت با رنگ نارنجی

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بزرگسال، رنگ اتاق دخترانه و حتی پسرانه و رنگ اتاق خواب نوجوان محسوب می‌شوند. علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. میانگین ساعات خواب در یک اتاق نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه است.

اتاق خواب نارنجی

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

رنگ هایی نیز وجود دارد که برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ هایی نظیر بنفش، خاکستری، قهوه ای و قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ بنفش منجر به خواب کم می شود. این رنگ بدترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب می باشد، این رنگ منجر به تحریک قوه تخیل می شود که منجر به تقویت خلاقیت شما می شود و منجر به کابوس های شبانه می شود.

رنگ خاکستری در رده دوم بدترین رنگ ها می باشد که منجر به خواب کم در شب می شود. استفاده از این رنگ منجر به افسردگی می شود. رنگ قهوه ای هم مانند رنگ خاکستری منجر به بی قراری و افسردگی می شود. در نهایت رنگ قرمز هم برای اتاق خواب توصیه نمی شود. رنگ قرمز هم رنگی پر شور و پر انرژی است که فشار خون را بالاتر می برد و خواب شما را با مشکل مواجه می کند.