9029 500 0917
دکوراسیون منزل عروس و داماد


بازدید : 1473 نفر

 

امروزه انتخاب مدل جهیزیه و سبک چیدمان آن در منزل عروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است, به همین دلیل هر روز مدل جهیزیه عروس با تنوع بالا و مطابق مد روز وارد بازار میشود. سرویس چوب عروس دچار تغییرات زیادی شده است و هر روز مدرن تر از دیروز میشود, برای انتخاب جهیزیه بهتر است وسایلی به رنگ روشن انتخاب کنید رنگ هایی مانند سفید و صورتی برای منزل عروس عالی هستند.

 

چیدمان منزل عروس و داماد

معمولا زوج‌های جوان هنگام طراحی منزل خود مشکلاتی مانند کوچک یا اجاره‌ای بودنش دارند. اینکه چطور می‌توان یک خانه کوچک را به صورت جذاب طراحی کرد یا اینکه برخی وسایل در جهیزیه ممکن است در منزل بعدی‌ دیگر نمای لازم را نداشته باشند. بنابراین انتخاب سبکی از چیدمان منزل عروس ایرانی که در خانه‌ کوچک همچنان شکیل و زیبا جلوه دهد و انتخاب وسایل و جهیزیه‌ای که در خانه‌های دیگر هم کارایی لازم را داشته باشد، دقت زیادی لازم دارد.

بسیاری به این فکر می‌کنند که بهتر است دکور منزل‌شان ایرانی باشد یا اروپایی؟ مدرن باشد یا سنتی؟ اما برای پاسخ به تمام این سوالات و چالش‌ها باید یک مهم را در اولویت قرار داد. اینکه عروس و داماد هستند که ساکن آن خانه می‌شوند. به دور از توجه بیش از حد به نظرات و قضاوت‌های افراد دیگر، سلیقه و خواست و علاقه خود را مد نظر قرار دهند و با مشارکت یکدیگر به انتخابی واحد برسند. نباید فراموش کرد که انرژی‌های مثبت و خوب در خانه‌ای به ساکنین منتقل می‌شود که محیطش باب دل اعضای آن خانه باشد. منزل هر خانواده کوچک یا بزرگی، در درجه اول محل آرامش و آسایش آن‌ها است و خانه و وسایل و دکوراسیونش همگی در خدمت همین آرامش و آسایش.

 

چیدمان پذیرایی منزل عروس

از آنجا که آشنایان و اقوام معمولا برای دیدن اولین منزل مستقل عروس و داماد و چیدمان منزل عروس ایرانی به منزل آن‌ها می‌آیند و در بدو ورود معمولا با پذیرایی مواجه می‌شوند، طراحی این بخش از خانه بسیار مهم است. نکته‌ی دیگر اینکه، چیدمان منزل عروس ایرانی از قدیم تا امروز با تزئینات و دکوری‌های زیبا و خاص همراه است، استفاده از این دکوراتیو‌ها و تزئینات نیز در پذیرایی و نشیمن بیش از باقی نقاط خانه مرسوم است. در این بخش یک مورد مهم وجود دارد و اینکه درصورت کوچک بودن منزل عروس و داماد و همچنین کم بودن فضای نشیمن بهتر است رنگ‌های غالبا روشن را برگزینید. همچنین که رنگ‌های روشن با چیدمان منزل عروس ایرانی هم‌خوانی بیشتری دارد.

چیدمان منزل عروس و داماد

مبلمان و وسایل پذیرایی منزل عروس

در مرحله بعد از چیدمان منزل عروس ایرانی به انتخاب وسایل نشیمن می‌رسیم فرش و مبلمان در پذیرایی مهمترین عناصر هستند. هنگام تهیه‌ی جهیزیه فرش را می‌توان با مبلمان منزل چه از جهت رنگ و چه مدل ست کرد. برای مثال اگر مبلمان اسپرت انتخاب می‌شود فرش هم باید اسپرت باشد. اما از آن‌جا که فرش در جهیزیه‌ همواره مورد توجه بوده است، پیشنهاد می‌شود تا جای امکان انتخاب فرش سنتی ایرانی را در اولویت قرار گیرد.

پرده‌ها هم در زیبایی و جلوه‌ چیدمان منزل عروس ایرانی تاثیر زیادی دارند. اما فراموش نشود با پرده‌های زخیم منبع نور خانه‌ کور می‌شود. بهتر است پرده‌ها را طوری انتخاب شود که امکان کنار زدن آن‌ها در روز و استفاده از نور طبیعی در خانه ممکن باشد. درمورد دکور پذیرایی باید گفت ویترین‌های باز و شلف‌های دیواری برای خانه‌های کوچک مناسب‌تر از دکورها و ویترین‌های کمدی و دردار هستند.

چیدمان و دکور منزل عروس و داماد

وسایل دکوری‌ در چیدمان منزل عروس

در ادامه به بحث دکوراتیو‌ها و تزئینات در چیدمان منزل عروس ایرانی می‌رسیم که بخشی جدا نشدنی از طراحی منزل عروس و دامادها است. معمولا برای تزئینات و دکوری‌های خانه عروس، از گلدان‌ها و ظروف کریستال و نقره و کروم استفاده می‌شود. آباژورهای شیک و پایه بلند، تابلوهای بزرگ و قاب‌دار و لوسترهای مجلل و پر زرق و برق از جمله وسایل معمول این بخش هستند.

اما درواقع نیازی به پرداخت هزینه‌ گزاف این وسایل برای دست یافتن به زیباترین، رویایی‌ترین و شیک‌ترین خانه‌ ممکن نیست. برای داشتن تزئینات ارزان تنها لازم است که عروس و داماد کمی خلاقیت به خرج دهند. برای مثال با استفاده از عکس‌های دو نفره‌ با قاب‌های ساده و هماهنگ و چیدن آن‌ها به زیبایی کنار هم می‌توان به یک دیوار خالی جلوه‌ای خاص و روح‌بخش داد.

همچنین استفاده از کوسن‌هایی که حروف الفبای فارسی یا انگلیسی روی آن‌ها نقش بسته مناسب است. استفاده از گل‌های طبیعی در گلدان‌های متناسب با دکوراسیون نیز آرامش فضا و لطافت آن را افزایش می‌دهد. حتی استفاده از گل‌های شاخه‌ای طبیعی که عطر و بوی دلپذیری هم دارند ایده ارزان و خوبی است.

آینه‌های دکوراتیو دست‌ساز هم این روزها بسیار پرطرفدار و از جدیدترین‌های دکوراسیون است. حتی یکی از زوجین می‌توانند ساخت آن‌ها را که چندان هم پیچیده نیست آموزش ببینند و سپس منزل عاشقانه خود را با حاصل دست ارزان اما چشم‌نواز خود زیباتر کنند.

چیدمان منزل و اتاق خواب عروس و داماد

آشپزخانه‌ی منزل عروس و داماد 

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های چیدمان منزل عروس ایرانی آشپزخانه عروس است. آنچه که چیدمان آشپزخانه عروس را سخت‌تر از باقی آشپزخانه‌ها می‌کند تعدد وسایل و ظرف و ظروف عروس ایرانی است. در نظر بگیرید به ظرف و ظروف و وسایل باید تزئینات و دکوری هم اضافه کرد. کار بیش از پیش سخت می‌شود. دشوارتر از همه این موارد، مواجه بودن با یک آپارتمان کوچک با آشپزخانه‌ای نقلی است. بهترین ایده برای کنار آمدن با این معضلات رعایت نظم و چیدن تمام ظروف با نظم درون کابینت‌ها است. باید در نظر داشت کابینت دکور و ویترین پذیرایی نیست که قرار باشد همه‌ چیز در آن به صورت تزئینی چیده شود.

این نوع چیدمان فضای بسیاری می‌گیرد و وسایل زیادی بدون جای مناسب می‌مانند. جدیدترین ایده در این قسمت می‌تواند نظم‌دهنده‌های کابینتی باشند که نمونه‌های ارزان و مقرون به صرفه هم دارد. این روزها معمولا وسایل برقی در آشپزخانه‌ها محل مشخص خود را دارند. اگر اینطور نبود، بهتر است آن‌ها را کنار هم و در معرض دید مثل جایی روی اپن آشپزخانه نچینیم. این کار آشپزخانه را بی‌نظم و شلوغ می‌کند. بهتر است هر کدام از آن‌ها را تا حد امکان در کابینت‌های بسته جای داده و درصورت نبودن جایی این چنین مجزا و با فاصله در کنج‌های کابینت‌ها چید.

چیدمان یخچال عروس هم از رسوم ایرانی‌ها است. به این ترتیب که یخچال عروس ایرانی باید با مواد خوراکی تزئین شود. بهتر است برای این بخش از تعدادی میوه تزئین شده، کیک یا ژله کمک بگیرید.

خلاقیت در این قسمت پیشنهاد می‌شود. نباید فراموش کرد شلوغی بیش از حد یخچال تاثیر عکس دارد و جلوه زیبای جهیزیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نظم‌دهنده‌های یخچالی و سبد‌های مخصوص این کار نیز ایده خوبی است که در همه منازل دیده می‌شود و کاربرد دارد.

 

دکور اتاق خواب خانه عروس

اتاق خواب عروس که نقش حجله عروس در قدیم را بازی می‌کند، از اصلی‌ترین بخش‌های چیدمان منزل عروس ایرانی است. اتاق خواب عروس باید فضایی عاشقانه و لطیف داشته باشد. این فضا به کمک نورپردازی و انتخاب درست رنگ به دست می‌آید.

رنگ آبی به دلیل القای حسی آرامبخش و روح‌نواز از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب عروس است. می‌توان وسایل و دیوارها و پرده‌ها را از رنگ‌های مختلف طیف آبی انتخاب کرد یا برای برخی وسایل از رنگ‌هایی که با آبی کنتراست و هارمونی خوبی دارند بهره برد تا اتاق خوابی خاص داشت. رنگ سفید نیز ایده خوبی است که می‌توان آن را با رنگ‌های دیگری به سلیقه خود ست کرد.

سفید به بزرگتر و دلباز‌تر نشان دادن فضا هم کمک شایانی می‌کند. برای نورپردازی هم بهتر است از چراغ‌هایی با نور کم مانند ال‌ای‌دی در نزدیکی تخت استفاده کرد. بهتر است یک منبع نور قوی در نزدیکی میز آرایش قرار دهید. نورهای ملایم سقفی و رشته‌ای نیز به تلطیف فضا کمک شایانی می‌کنند. پرده اتاق‌خواب بهتر است زخیم و جمع شونده انتخاب شود.