9029 500 0917
سبک شیک و ساده مینیمال در آشپزخانه


بازدید : 1452 نفر

 

طراحی دکوراسیون اشپزخانه مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال از انواع سبک های ساده است و این سبک دکوراسیون با حذف جزئیات اضافه باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و دلنشین در فضای منزل می شود. در ادامه این مطلب تصاویری از انواع طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مینیمال را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید. 

آشپزخانه برای اغلب خانواده ها حکم نقطه کانونی را دارد بنابراین بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به صورتی انجام شود که شما در این فضا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می توانید از انواع سبک های کلاسیک و مدرن استفاده کنید.

مینیمال اشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

چیدمان ساده و استفاده از وسایل با شکل هندسی خاص و حفظ تعادل از انواع اصول سبک دکوراسیون مینیمال هستند همچینن در این سبک دکوراسیون همه اجسام دارای عملکرد مشخصی می باشند و اجسام غیر ضروری در سبک دکوراسیون مینیمال کاربردی ندارند. دکوراسیون مینیمال به دلیل استفاده از اشکال ساده ظاهری مدرن و جذاب تر دارد و شما می توانید از این سبک دکوراسیون برای بخش های مختلف منزل خود استفاده کنید.
آشپزخانه یکی از مکان هایی است که طراحی دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر شما تمایل دارید فضای آشپزخانه منزل تان مدرن و کاربردی تر به نظر برسد بهتر است از سبک دکوراسیون مینیمال برای طراحی داخلی آشپزخانه استفاده کنید.
در دکوراسیون آشپزخانه های مینیمال از رنگ سفید به عنوان رنگ پایه استفاده می شود و این رنگ می تواند پیوستگی را بین دیوار و کفپوش و مبلمان مورد استفاده در فضای آشپزخانه ایجاد کند و علاوه بر این رنگ سفید می تواند برای فضای آشپزخانه سادگی و آرامش را به ارمغان بیاورد.

طراحی اشپزخانه مینیمال شیک

رنگ روشن برای آشپزخانه مینیمالیستی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مینیمالیستی باید بدانید و به آن توجه کنید، استفاده از رنگ روشن است. بهترین پیشنهاد رنگ برای آشپزخانه‌های به سبک مینیمال در بین رنگ های مناسب برای آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ سفید القا کننده حس آرامش و پاکی و در واقع کامل‌ترین رنگ‌ها است.

از طرفی، حتما می‌دانید که سفید یکی از رنگ‌های مورد علاقه برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و امروزی است. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال اغلب از ترکیب پر طرفدار رنگ سیاه و سفید استفاده می‌شود؛‌ اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که در انتخاب رنگ  آشپزخانه مینیمال (یعنی انتخاب رنگ روشن در ترکیب با هر رنگ دیگری) رنگ روشن باید غالب باشد. برای مثال در یک آشپزخانه سیاه و سفید، رنگ سفید باید به شکلی غالب باشد که وقتی بیننده چنین آشپزخانه‌ای را می‌بیند، تصویری از یک آشپزخانه سفید در ذهن او باقی بماند. در مطالب قبلی در قالب پاسخ به سوال چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند، به بررسی ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر پرداخته‌ایم.

 

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

یکی دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون آشپزخانه مینیمال، وجود نور است. اگر خوش شانس هستید و در آشپزخانه خود پنجره و نورگیر خوبی دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید. برای اینکار می‌توانید از پرده‌های ساده و نازک استفاده کنید که نور را از خود عبود می‌دهد و یا حتی می‌توانید اصلا از پرده استفاده نکنید و اجازه دهید نور کاملا وارد آشپزخانه‌تان شود. نور زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند.

یکی دیگر از مسائلی که باید در رابطه با نورپردازی آشپزخانه مینیمال خود در نظر بگیرید این است که هنگام انتخاب لامپ برای لوستر آشپزخانه، لامپ‌هایی با نور سفید را انتخاب کنید.

دکور شیک اشپزخانه مینیمال

آشپزخانه مینیمالیستی با کابینت‌های ساده و توکار

در طراحی آشپزخانه مینیمالیستی، انتخاب عالی برای کابینت در بین انواع کابینت‌های آشپزخانه، انتخاب ترکیبی از کابینت‌های جادار و توکار است که نمایی از داخل به بیرون ندارند؛ یعنی داخل این کابینت‌ها و محتویات آنها از بیرون قابل مشاهده نیست و در عین حال جای زیادی برای لوازم شما دارند. به این ترتیب می‌توانید حس منظم و مرتب بودن را در آشپزخانه در هر زمانی از روز داشته باشید.

همانطور که از واژه “مینیمال” به معنای “ساده گرایی” پیداست، یکی دیگر از نکته‌هایی که باید هنگام انتخاب کابینت در نظر بگیرید سادگی تمام و کمال نمای کابینت است. سبک مینیمالیسم سبک ساده گرایی است، پس توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. تا حد امکان نباید از کابینت‌های دارای کندکاری و نقش برجسته و همینطور پر نقش و نگار، استفاده کنید.