9029 500 0917
دکوراسیون منزل از طراحی تا بازسازی خانه در شیراز


بازدید : 1335 نفر

 

دکوراسیون منزل از طراحی تا بازسازی خانه در شیراز

دکوراسیون در لغت‌نامه فارسی به معنی مرتب کردن، چیدمان و آرایه گری است.

وقتی از دکوراسیون داخلی منزل در شیراز صحبت می‌کنیم منظورمان نحوه انتخاب وسایل و نوع چیدمان قسمت‌های مختلف خانه ازجمله: پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌خواب‌ها و سرویس حمام و دستشویی است.

به دلیل جذابیت و همه‌گیر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، دیگر طراحی دکوراسیون در شیراز مختص به خانه‌های مسکونی نیست .

در محل‌های کاری، ادارات، مغازه‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و سایر فضاها از قوانین آن استفاده می‌شود.

 

طراحی دکوراسیون در شیراز

نقل‌مکان به خانه‌های جدید همیشه برای افراد یک‌خانه پر از هیجان و جذابیت است.

اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون منزل تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه، خصوصاً خانم خانه می‌شود.

شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده می‌کنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بیاورید.

و طوری طراحی دکوراسیون منزل در شیراز خود را انجام دهید که بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه شما باشد.

بهترین دکوراسیون منزل دز شیراز


سبک ‌های طراحی داخلی منزل در شیراز آشنا شوید


هنگامی که یک متخصص طراحی داخلی منزل تصمیم می‌گیرد پروژه‌ای را برای مشتری‌اش طرح ریزی کند، براساس احساسات و حال به خصوص یک روزش پلن کارش را طراحی نمی‌کند. طراحی داخلی منزل نیز مانند نقشه‌کشی ساختمان کلی مراحل دارد و متخصص طراحی داخلی و دکوراسیون، ابتدا سبک طراحی داخلی خانه را تعیین می‌کند:

 

1.طراحی داخلی مدرن خانه در شیراز

این سبک از طراحی داخلی منزل، طیف بسیار گسترده‌ای دارد و در آن شاهدیم که متخصص حین طراحی از خطوط صاف و منظم، پالت‌های رنگی ساده و متریال ساده (جنس لوازم) مثلا استیل یا شیشه استفاده کرده است. به طوری‌که در سبک مدرن طراحی منزل، حس سادگی تمام خانه را پوشانده است. اشیای استفاده شونده نمایی صیقلی، شفاف و براق دارند و اکثر آنها کم‌رنگ هستند.

 

2.دکوراسیون داخلی امروزی یا معاصر در شیراز

این سبک طراحی داخلی شاید به نظر شبیه سبک مدرن باشد اما تفاوت شاخصی با هم دارند. سبک مدرن از قرن بیستم شکل گرفت اما سبک امروزی که بعضی‌ها به آن سبک طراحی داخلی معاصر هم می‌گویند؛ انعطاف‌پذیری زیادی دارد و دست طراح را باز می‌گذارد. مثلا متخصص طراحی داخلی می‌تواند از خطوطی با خمیدگی بیشتر هم در طرح خود استفاده کند.‌ 

 

3.طراحی داخلی مینیمال منزل در شیراز

این سبک طراحی داخلی خانه امروزی هم میان ایرانی‌ها طرافداران زیادی پیدا کرده است؛ رنگ‌ها و آیتم‌ها خیلی ساده هستند و بیشتر ظاهری خثی دارند. زرق و برق اضافه دیده نمی‌شود. رنگ شاخص این سبک طراحی دکوراسیون داخلی، سفید است.

بهترین دکوراسیون مدرن منزل دز شیراز

4.طراحی داخلی منزل به سبک صنعتی در شیراز

این استایل طراحی منزل از زمان انقلاب صنعتی اروپا ایجاد شد و با دیدن آن حس ناتمام بودن به بیننده منتقل می‌شود، مثلا آجر یا الوارهای چوبی. همچنین شاید در خانه بعضی افراد ترکیب مبلمان چرم و جعبه‌هایی که شکل و حروف خارجی روی آنها پرینت شده را دیده باشید که همگی المان‌های این سبک طراحی داخلی صنعتی است و بیننده را به یاد کارخانه‌های صنعتی قرن‌های 17 و 18 میلادی می‌اندازد.

 

5. طراحی داخلی مدرن به استایل قرن 20 ام در شیراز

این سبک طراحی داخلی منزل در میانه دهه 1900 ایجاد شد؛ یعنی چیزی حدود 1950تا 1960 که حس نوستالژی سبک‌های موسیقی و هیپی آن زمان را می‌دهد.

 

6.طراحی داخلی اسکاندیناوی خانه در شیراز

حتما خانه دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها و نروژی‌ها را در فیلم‌‌ها دیده‌اید. اصلا چرا راه دور برویم لوازم شرکت بزرگ سوئدی ایکیا را که دیگر دیده‌اید. چهارچوب‌های فوق‌العاده ساده با  طیف رنگ‌های سفید و طوسی. در این سبک دکوراسیون خانگی طراح سعی می‌کند از نورپردازی طبیعی و لوازم چوبی و پلاستیکی و استیل ساده در اثر هنری خود به کار برد.

 

7. سبک کلاسیک سنتی غرب در دکوراسیون منزل در شیراز

متخصص طراحی داخلی منزل اگر تشخیص دهد سبک کلاسیک برای شما مناسب است؛ در انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه منزل از چوب‌های تیره، رنگ‌های عمیق و سنگین مثلا زرشکی، سبز یشمی، سورمه‌ای یا طلایی سیر استفاده می‌کند پارچه‌های گران‌قیمت و طرح‌‌دار که جنس ابریشمی دارند یا گلدوزی‌های پرکار در آنها لحاظ شده، هم در سبک کلاسیک زیاد دیده می‌شود. این سبک یادآور زندگی اشرافی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها است که تک‌تک اشیای دکوری منزل‌شان را با وسواس و هزینه بالا انتخاب می‌کردند.

بهترین دکوراسیون منزل در شیراز

8. سبک طراحی داخلی خاور میانه در شیراز

این مدل طراحی داخلی برای ما ایرانی‌های خیلی مناسب است زیرا المان‌های اصلی سبک دکوراسیون داخلی خاورمیانه، فرش، گلیم، ظروفی با طرح قدیمی و حکاکی شده هستند. رنگ‌هایی که طراح برای منازل خاورمیانه‌ای انتخاب می‌کند بیشتر تند مثلا نارنجی، قرمز و حتی طرح‌های اسلیمی هستند.

 

9. طراحی داخلی منزل، ترنزیشنال یا انتقالی در شیراز

وقتی طراح داخلی سبک Transitional  را انتخاب می‌کند در واقع دارد بین سبک کلاسیک و مدرن یک پیوند برقرار می‌سازد. به عبارتی المان‌های دو سبک طراحی منزل کلاسیک و مدرن را با هم ترکیب می‌کند اما بین آن دو تعادل را از یاد نمی‌برد. مثلا اجزای ساده شیشه و استیل را انتخاب می‌کند و در کنار آنها از مبلمان مخمل با رنگ‌های خنثی به کار می‌برد. این سبک به درد کسانی می‌خورد که دکوراسیون مدرن حوصله‌شان را سر می‌برد اما در منزلی با طراحی داخلی کلاسیک هم کلافه می‌شوند.

 

10.طراحی داخلی منزل به سبک آسیای شرقی یا شرق دور در شیراز

منظورمان ایده گرفتن از طراحی داخلی خانه چینی‌ها و ژاپنی‌ها است که عنصر سادگی را به شدت در طراحی منازل خود رعایت می‌کنند. مردم آسیای شرقی بسیار فروتن، فرهنگ‌مآب و صبور‌اند. در خانه‌های آسیای شرقی تشک، میزهای کوتاه مربعی و صندلی‌های کوتاه می‌بینیم. اشکال مینیاتور و در‌های کشویی از ویژگی‌های بارز سبک طراحی داخلی شرق دور است. در یک کلام مثل خانه اوشین، هانیکو و یانگوم. لوازم که در خانه‌های سبک شرق دور به کار می‌روند هم‌چنین گوشه‌های تیز دارند و بیشتر آنها به رنگ خنثی هستند.