9029 500 0917
ست کردن رنگ قهوه ای در منزل


بازدید : 2206 نفر

 

رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل

رنگ قهوه‌ای یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها برای دکوراسیون است. اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از رنگ قهوه‌ای در فضای داخلی بسیار خسته کننده است، اما انتخاب صحیح رنگ‌های مکمل و استفاده درست و بجا از این رنگ می‌تواند تداعی کننده محیط‌های سنتی و دنج باشد. ما در اینجا به معرفی ترکیب‌های مناسب می‌پردازیم.

Brown color combination at home

رنگ قهوه‌ای از نظر روانشناسی

رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می شود. به لحاظ روانشناسی این رنگ حس آرامش و امنیت را به انسان منتقل می‌کند. افراد‌، تحت تاثیر رنگ قهوه‌ای تصمیمات بهتر و واقع بینانه تری می‌گیرند از این رو در اغلب محیط‌های اداری از این رنگ استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های رنگ‌ قهوه‌ای

استفاده از رنگ قهوه‌ای محاسن زیادی دارد که در اینجا به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

- اولین و مهم‌ترین ویژگی طیف رنگ قهوه‌ای این است که استفاده از این رنگ در اغلب سبک‌های دکوراسیون‌‌ از سنتی تا مدرن قابل استفاده است.

- دومین ویژگی مثبت این رنگ این است که پتانسیل ترکیب با اغلب رنگ‌ها را دارد. از این جهت دست شما برای انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان باز است.

- سومین ویژگی رنگ قهوه‌ای این است که تابع مد نبوده و همیشه یکی از رنگ‌های پرطرفدار است.

- چهارمین ویژگی که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار را به استفاده از این رنگ مشتاق می‌کند این است که نظافت آلودگی‌های ناشی از بازی کودکان و… راحت‌تر است.

ترکیب رنگ قهوه ای

رنگ قهوه‌ای با چه رنگ یا رنگ هایی ست می‌شود؟

رنگ قهوه‌ای، از ترکیب دو رنگ قرمز و سبز به وجود می‌آید، اما درواقع از ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توان به رنگ قهوه‌ای رسید. یکی از آن‌ها ترکیب رنگ‌های نارنجی و آبی است. غرض از یادآوری این نکته این است که همان طور که در مطلب چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند نیز اشاره شد، یکی از راه‌های پیدا کردن ست رنگ‌ها شناختن رنگ‌های پایه می‌باشد.

 

ترکیب قهوه‌ای و کرم

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین ست‌های این رنگ، کرم و قهوه‌ای است. اگر به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و شیک هستید ترکیب کرم قهوه‌ای انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ قهوه‌ای سبب روشن شدن فضای اتاق می‌شود. 

 

ترکیب قهوه‌ای و سفید

برای پاسخ به این سوال که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می‌شود باید گفت یکی از بهترین رنگ‌ها رنگ سفید است. تضاد موجود بین رنگ‌های قهوه‌ای و سفید سبب جذابیت بیشتر و خاص بودن این ترکیب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در کنار هم حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند. ویژگی خوب این ترکیب این است که هریک از رنگ‌ها به صورت مجزا دیده می‌شوند. استفاده از این ترکیب در سبک‌های مدرن و کلاسیک که دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی رایج به شمار می‌روند، رواج دارد.

ترکیب رنگ قهوه ای در منزل

ترکیب قهوه‌ای و رنگ مسی

رنگ‌های قهوه‌ای و مسی جزء رنگ‌های مشابه محسوب می‌شوند. سعی کنید از رنگ مسی در حد ایجاد سایه استفاده کنید. این ترکیب آسان‌ترین انتخاب برای دکوراسیون است. استفاده از این رنگ سبب می‌شود تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد.

ترکیب قهوه ای و آبی

قطعا یکی از نوستالژ‌های زمان کودکی هریک از ما حوض کوچک آبی رنگ و درختان بزرگی بوده که کودکیمان، گرد آن گذشت. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم در ذهن بسیاری از ما جای گرفته است. با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می‌شود و از آنجا که رنگ آبی جزء رنگ‌های سرد است، به همین دلیل این دو رنگ در کنار هم حس آرامش را به انسان منتقل می‌کنند.

ترکیب قهوه‌ای و سبز

ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و سبز، ترکیبی است که به وفور در طبیعت، شاهد آن هستیم. بنابراین استفاده از این ترکیب، در دکوراسیون منزل دور از ذهن نبوده است. اگر به دنبال رنگی هستید که حس تازه‌ای به فضای اتاق قهوه‌ای شما بدهد، رنگ سبز انتخاب درستی است. از آنجا که این رنگ جزء رنگ‌های سرد می‌باشد حس تازگی را به انسان منتقل می‌کند. وجود این دو رنگ در کنار هم سبب ایجاد کنتراست زیادی می‌شود که به هرچه زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کند؛  یعنی همان نکته‌ای که در مطلب ست کردن رنگ سبز نیز به آن اشاره کردیم.

 

ترکیب قهوه‌ای و نارنجی

ترکیب و ست کردن رنگ‌ها از قواعد خاصی پیروی می‌کند که براساس قواعد رنگ‌های قهوه‌ای و نارنجی در زمره رنگ‌های مشابه قرار می‌گیرند. این دو رنگ باهم دو ویژگی مشترک دارند که سبب تشابه آن‌ها می‌شود. اول گرم بودن و دوم استفاده از رنگ قرمز در هردو. طراحان دکوراسیون با هدف القاء حس راحتی و صمیمیت به انسان از این ترکیب استفاده می‌کنند.